شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی اکبر محزون

حوزه/ سرپرست دفتر سرشماري مركز آمار ايران گفت: ما امروز با چالش های جدی در حوزه نگرشی و ارزشی بخصوص در حوزه فرزندآوری مواجه هستیم، آن طور که در حوزه جمعیت در دو سال متوالی با رشد منفی مواجه شده و ازدواج ها از سال ۸۹ به بعد از رقم ۸۹۰ هزار به زیر ۷۰۰ هزار کاهش و از آن طرف آمار طلاق افزایش یافته است.

دکتر علی اکبر محزون در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، گفت: بنده به عنوان مهمانان شما در این شهر مقدس و در کنار مردم شریف خراسان رضوی از مجموعه 27 غرفه حوزه علمیه خراسان در این فضای نمایشگاهی بازدید کردم. 

وی ادامه داد: مجموعه فعالیت های مشاوره ای حوزه علمیه خراسان با این حجم گسترده و بخصوص در حوزه تخصصی جمعیت و فرزندآوری که اقدامات گسترده و ارزنده ای در حوزه علمیه خراسان صورت گرفته، همگی شایسته تقدیر است. 

سرپرست دفتر جمعيت، نيروي كار و سرشماري مركز آمار ايران با بیان این که اساسا گره های فکری در اجتماع و فضای جامعه باید با همین مشاوره های کاربردی حوزه علمیه خراسان گشوده شود، خاطر نشان کرد: ما امروز با چالش های جدی در حوزه نگرشی و ارزشی بخصوص در حوزه فرزندآوری مواجه هستیم آنطور که در حوزه جمعیت در دو سال متوالی با رشد منفی مواجه شده و ازدواج ها در سال 89 به بعد از رقم 890 هزار به زیر 700 هزار کاهش و از آن طرف آمار طلاق افزایش یافته است. 

محزون با بیان این که اساسا باید بر روی نگرش و دید مخاطبین کار کرد، افزود: فعالیت های شایسته تقدیر حوزه علمیه خراسان، دقیقا همان هدفی را نشانه گرفته که دغدغه روز مردم جامعه و فرهنگ ماست و اقدامات ارزنده ای نیز در این حوزه مبارک دنبال می شود که برای همه تلاشگران این عرصه آرزوی توفیق در ایفای رسالت خویش را دارم. 

وی با بیان این که این فعالیت های ویژه و هدفمند باید به فراتر از مرزهای استان نیز کشیده شود، بیان کرد: آنچه خروجی و ماحصل دستاوردهای نمایشگاه می باشد، مبادله دستاوردها در قالب فضای نمایشگاهی بوده و نتایج این فعالیت ها نیز باید به سراسر کشور از طریق بسترهاي مخابراتی اشاعه یافته و مردم در جای جای میهن اسلامی از برکات نمایشگاه برخوردار شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha