شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست مبلغین علوم دینی به میزبانی دفتر مدیریت حوزه علمیه استان سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با بیان اینکه تبلیغ خط مقدم حوزه‌های علمیه است، گفت: باید امکانات لازم و موجود را در راستای تبلیغ درست علوم و معارف دینی بسیج کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رستمیان، صبح امروز در جمع مبلغین که به میزبانی دفتر مدیریت حوزه علمیه استان سمنان برگزار شد، با بیان اینکه تبلیغ خط مقدم حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: باید امکانات لازم و موجود را در راستای تبلیغ درست علوم و معارف دینی بسیج کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه در برخی از موارد این نکته احساس می‌شود که مبلغین مظلوم‌ترین قشر در حوزه هستند، تصریح کرد: مبلغین علوم و معارف دینی حقیقتاً به‌صورت جهادی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هر قسمت از قرآن کریم موضوع حلم با علم همراه شده است، افزود: امیرالمؤمنین امام علی(ع) فرمودند که «الحِلمُ زینَةُ العِلمِ؛ حلم زینتی برای علم است» و حلم همواره مکمل علم بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با بیان اینکه تأثیر نفوذ و کلام روحانیت زمانی است که در کنار خدمات دینی و اسلامی به مردم خدمات اجتماعی هم نیز ارائه کنند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد روحانیت هنگامی‌که می‌توانند با تشکیل یک موسسه و یا نهاد خیریه یک گام برای حل مشکلات مردم بردارند باید اقدام کنند و در این صورت است که کلام و سخن یک روحانی و عالم در مردم به‌واسطه حل مشکلات آنان مؤثرتر واقع می‌شود.

تأکید بر همکاری مبلغین با خبرگزاری حوزه

وی همچنین در حاشیه این نشست با اشاره به فعالیت دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان خطاب به مبلغین، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که «به جوانان اعتماد کنید» ما نیز در این مجموعه به یک جوان در عرصه رسانه اعتماد کردیم و بخشی از ثمره این اعتماد در روزهای اخیر در سفر آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این استان مشهود بود که تنها از یک سفر، این رسانه حوزوی و انقلابی 12 خبر به‌صورت کامل و جامع و درنهایت صحت و دقت تولید و منتشر کرد که برخی از آنان بازتاب و بازخورد کشوری پیداکرده بود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تأکید بر لزوم همکاری مبلغین با این رسانه حوزوی نیز افزود: هرچه خبرهای درست و صحیح و دینی و قرآنی‌تر در رسانه‌ها نشر بدهیم فضای رسانه را امن‌تر کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha