شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گردشگری اسلامی

حوزه/ هفتمین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت» با موضوع «گردشگری و معنویت ادیان»، به همت دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، در ابتدای این نشست، برگزاری کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت» را گامی مثبت در مسیر گسترش گردشگری اسلامی خواند و ابراز داشت: گردشگری و معنویت، از توصیه‌های ادیان الهی، به ویژه اسلام، است. قرآن کریم مردم را به سیر در زمین و گردش همراه با تفکر و تأمل سفارش نموده است، زیرا اگر زمینه این نوع گردشگری فراهم شود، منتج به معنویت خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی گروه علمی- تربیتی مدیریت فرهنگی در دانشگاه مجازی المصطفی، خاطرنشان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی با راه‌اندازی این گروه، آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان برای دایر و پویا نمودن گردشگری اسلامی در کشورهای دیگر ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی ادامه داد: این دانشگاه رشته مدیریت فرهنگی را در مقطع ارشد با هشت گرایش ارائه می‌نماید که یکی از این گرایش‌ها، گردشگری اسلامی است، دانش‌آموختگان این رشته افزون بر کسب مهارت‌های لازم، دانش کافی را برای گسترش گردشگری اسلامی فرامی‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف مجازی و حضوری با موضوع گردشگری اسلامی، ویژه دانش‌آموختگان المصطفی از کشورهای مختلف، برگزاری این نشست را در آشنایی بهتر با گردشگری اسلامی بسیار اثربخش دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی یادآور شد: هم‌اکنون، دانشگاه مجازی المصطفی دوره‌های بلندمدت خود را در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به هفت زبان ارائه می‌نماید که پرمخاطب‌ترین آنها زبان عربی است و با احتساب دوره‌های کوتاه‌مدت، تنوع زبانی دوره‌های این دانشگاه به دوازه زبان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی یکی از اقدامات مهم را برای گسترش و رونق گردشگری کشور، آموزش زبان فارسی دانست و با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در این دانشگاه، تصریح کرد: دانشگاه مجازی المصطفی تاکنون توانسته با برگزاری دوره‌های غیرحضوری، زبان فارسی را به سه‌هزار فراگیر آموزش دهد که ظرفیت بسیار خوبی در گسترش گردشگری اسلامی به شمار می‌آید.

گفتنی است: در ادامه این نشست، «محمدحسین ایمانی خوشخو»، دبیر علمی سومین کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت»، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه مجازی المصطفی برای برگزاری این نشست، گردشگری اسلامی را تعالی‌بخش دانست و اظهار امیدواری کرد سومین کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت» در 20 دی‌ماه، با حضور پررنگ پژوهشگران، به میزبانی قم برگزار گردد.

همچنین دکتر آیت پیمان، دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت»، در سخنانی، توجه جامعه‌المصطفی و دانشگاه مجازی را به گردشگری معنوی شایسته تقدیر خواند و با اشاره به استقبال خوب مراکز پژوهشی حوزوی از گردشگری اسلامی، ابراز داشت: برگزاری این نشست و کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت»، زمینه‌هایی فراهم می‌آورد تا متولیان اصلی گردشگری کشور بتوانند از اندیشه‌ها، آرا و نظرات دانشوران و نظریه‌پردازان برای شکل دادن به جریانی پیوسته در عرصه گردشگری اسلامی بهره‌برداری نمایند.

وی گسترش گردشگری اسلامی را یکی از بهترین و مؤثرترین اقدامات برای خنثی‌سازی تبلیغات منفی ضد کشور دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود برخی تصورات منفی گذشته درباره گردشگری و ورود گردشگر به کشور اصلاح گردد.

شایان ذکر است: در ادامه این نشست، چند نفر از پژوهشگران مقالات خود را با موضوع گردشگری و معنویت ارائه نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha