شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اعرافی در مراسم افتتاح فاز اول حوزه علمیه شهرستان پیشوا

حوزه/ آیت الله اعرافی با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای امروز و فردای ایران و جهان باشند، تصریح کرد: روحانیت در سخت ترین شرایط، کنار مردم بوده و از منافع آنان دفاع و خود را قربانی و فدای انقلاب و مردم می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول ساختمان مدرسه علمیه جعفریه شهرستان پیشوا استان تهران، با بیان این که پیشگامی و درخشندگی حوزه های علمیه در تاریخ هزار و چند صد ساله به وضوح دیده می شود، اظهار داشت: جریان روحانیت، جریانی علمی، با حکمت تمام و در خدمت آرمان های انقلاب بوده و خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که تاریخ روحانیت با دشواری ها و سختی ها درآمیخته است و آینده نیز همین طور خواهد بود، تصریح کرد: روحانی عصر انقلاب اسلامی باید بیش از همه اعصار، پرچمدار دفاع از حقوق مردم و آماده تحمل سختی ها برای انجام رسالت الهی خود باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: روحانیت همواره در سخت ترین شرایط، کنار مردم بوده و از منافع آنان دفاع و خود را قربانی و فدای انقلاب و مردم کرده و می کند.

آیت الله اعرافی در ادامه با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای امروز و فردای ایران و جهان باشند، تصریح کرد: این پایگاه مقدس باید در این جایگاه قرار بگیرد.

وی با بیان این که روحانیت آماده تحمل سختی ها است، اظهار کرد: گاه شایعاتی درصدد تضعیف روحانیت انجام می دهند و هزینه های بی حدوحصری در جهان می کنند تا ملت ایران، انقلاب اسلامی، حوزه و روحانیت را تخریب کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که منکر برخی اشتباهات نیستیم، بیان داشت: وظیفه ما آن است که آسیب های روحانیت را شناخته و معالجه کنیم، نقدها را بپذیریم و درصدد اصلاح و کمال برآییم.

آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه های علمیه در همه مناطق به ویژه تهران باید پیشگام تربیت انسان های بزرگ، برای فردا و فرداهای ایران و جهان باشند، خطاب به طلاب گفت: آماده ایفای نقش های سنگین و تحمل سختی ها باشید.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود، منطقه بزرگ ورامین و پیشوا  را دیار 15 خرداد خواند و گفت: امروز در اقصی نقاط جهان پیام 15 خرداد ۴۲ و مردان خردمند این دیار در حال انتشار است.

آیت اللله اعرافی، منطقه ورامین و پیشوا را پیشگام حرکت بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: این سرزمین ها و مردمان پاک و شهدای سرافراز آن در روزگار تاریکی ها و سیاهی ها چون ماه درخشیدند.

وی با بیان این که غیور مردان دیار ۱۵ خرداد 42، نگین های درخشان انگشتر انقلاب اسلامی و ستارگان فروزان نهضت اسلامی هستند، تصریح کرد: در تاریکی ستمشاهی و حاکمیت استکبار و استعمار مردمان این دیار شهیدان سرافراز به اسلام تقدیم کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: زمانی که در خرداد ۴۲ دل به دریا زدید و در اوج نومیدی ها قربانی دادید، تصور نمی کردید، که خورشید انقلاب بر جهان بتابد و گفتمان انقلاب اسلامی در در سراسر عالم تجلی یابد، امروز این اتفاق مبارک افتاده است و روز به روز در حال گسترش است.

آیت الله اعرافی در ادامه تاکید کرد: علی رغم همه نامردی های مستکبران عالم و هزینه هایی زیادی که برای به بند کشیدن مستضعفان عالم انجام می دهند، راه شهدای 15 خرداد 42 ادامه خواهد یافت.

مدیر حوزه های علمیه کشور به هزینه ۴۰ میلیون دلاری آمریکا برای شایعه افکنی و تخریب افکار جهانیان علیه ایران اشاره کرد و گفت: میلیون ها دلار توسط قارون های منطقه و خائنان به آرمان فلسطین هزینه می شود تا پیام های انقلاب اسلامی در جهان منتشر نشود.

وی با بیان این که امروز خط مقاومت در منطقه و جهان پایه ریزی شده است، اظهار کرد: مرعوبان، تنگ نظران و جاماندگان از قافله انقلاب ترسیده اند و گاه تحت تاثیر مغرضان، شایعاتی را منتشر می کنند، اما بدانند انقلاب اسلامی با صلابت به راه خود ادامه می دهد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha