جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هفته پژوهش

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بر لزوم حمایت جدی تر از پژوهش های مرتبط با فقه حکومتی و فقه نظام در شرایط کنونی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین آزادمنش اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: هر چند از دیرباز در حوزه های علمیه به مساله تحقیقات و پژوهش ها و به طور کلی فعالیت های علمی توجه لازم شده اما در دنیای امروز به خصوص باید بیش از پیش به عرصه های پژوهشی بها داده شود تا ثمرات این توجه و حمایت ها در عرصه های کاربردی جامعه محسوس و مشهود باشد.

وی که اخیراً به عنوان استاد و پژوهشگر ممتاز در عرصه فقه و اصول در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مورد تجلیل قرار گرفته، افزود: واقعیت آن است که امروزه در عرصه های مختلف نیاز به پژوهش داریم اما با این وجود، فقه نظام و فقه حکومتی می بایست در اولویت فعالیت های پژوهشی حوزه قرار گیرد و به خصوص این که از این پژوهش های حمایت های جدی تری به عمل آید.

این استاد حوزه همچنین بیان داشت: کشف و شناسایی استعدادهای جوان حوزه و در وهله بعد حمایت های جدی و هوشمند از آن ها در عرصه پژوهش از جمله عوامل مهم تحقق تحول در حوزه است که امید است در این راستا شاهد تحرک بیشتر و بهتری در حوزه های علمیه باشیم هر چند که انصافاً فعالیت های خوبی نیز در این رابطه آغاز شده است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha