شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مطهری اصل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: طلاب باید به دنبال اهداف بزرگ و متعالی باشند و در مراحل مقدماتی متوقف نشوند و توانمندی ها و استعدادهای خود را بشناسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، ظهر امروز در نشست پژوهشی «ایجاد انگیزه و نشاط و پیشرفت علمی و تربیتی» که در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هدفمندی در زندگی نشاط و شادابی را در پی دارد؛ انسان باید بداند در زندگی چه هدفی را دنبال می‌کند و درصدد رسیدن به کدام جایگاه و مرتبه است.

وی با بیان اینکه عناوین و القاب دنیوی هیچ سودی ندارد و باید آن‌ها را کنار گذاشت، گفت: باید خود را مورد کنکاش قرار دهیم که با پوشیدن عبا و عمامه، به دنبال چه هدفی هستیم و یا در کدام مرحله مقدماتی متوقف خواهیم شد. نباید اهداف‌مان در مسیر طلبگی تنزل پیدا کرده و پس از رسیدن به یک جایگاه کوچک، متوقف شویم.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: طلاب باید به دنبال اهداف بزرگ و متعالی باشند که به دنبال آن، نشاط و انگیزه علمی و پژوهشی نیز ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام مطهری اصل اظهار داشت: برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمانی در دستیابی به نشاط و موفقیت علمی، تاثیرگذار است. اکثر علما و بزرگان همیشه با ورزش و پیاده‌روی مأنوس بوده‌اند. با توجه به اینکه بهره روحانیون و طلاب بعد از 45 سالگی است، باید مراقبت‌ها و اقداماتی انجام دهیم تا بعد از آن سن، کاملا سالم بوده و بهره کامل داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه سرگرم شدن بیش از حد به فضای مجازی و مسائل حاشیه‌ای موجب غفلت از مقوله پژوهش خواهد شد، بیان داشت: حوزویان توانمندی و استعدادهای خود را بشناسند و بدانند که در چه زمینه‌ای قادر به فعالیت اثر بخش می‌باشند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در پایان گفت: باید جامعه را به سمتی هدایت کرد که به سواد و توانایی روحانیت بها داده و دیگر مسائل را بیش از حد بزرگ نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha