جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست اخلاقی در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس استان هرمزگان

حوزه/خانم زنگی با تاکید بر این که دینداری زوجين، تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده دارد، گفت: دینداری باعث ایجاد وفاق در تعیین بایسته های زندگی و رعایت حلال و حرام در زندگی مشترک می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، خانم زنگی در درس اخلاق که در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس استان هرمزگان با حضور طلاب برگزار شد، به بررسی عوامل تحکیم خانواده پرداخت و بیان داشت: یکی از دلایل ازدواج در جامعه بشری رسیدن به آرامش است که در بسیاری از آیات قرآن به آن اشاره شده است.

مشاور موسسه آموزش عالي فاطمه معصومه (س) بندرعباس، اولین عامل تحکیم خانواده را دینداری دانست و تصریح کرد: علاوه بر اسلام، دانشمندان غربی نیز دینداری را به عنوان عامل مهم تحکیم خانواده، اثبات کرده اند.

خانم زنگی با اشاره به آثار تربیتی ازدواج، افزود: دینداری باعث ایجاد وفاق در تعیین بایسته های زندگی و رعایت حلال و حرام در زندگی مشترک می شود.

مشاور موسسه آموزش عالي فاطمه معصومه (س) بندرعباس گفت: کنار رفتن منیت ها و تکبر از مهمترین آثار تربیتی ازدواج است که قرآن صراحتاً به آن اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه قوام هر خانواده متکی به قرار گرفتن هریک از زن و مرد در جایگاه اصلی خود است، ادامه داد: اگر مرد در جایگاه اصلی خود ریاست کند و زن در امور مختص به خود که قرآن و روایات به آن اشاره دارند به وظايف و فعاليتهاي خود بپردازد، خانواده کمتر دچار آسیب خواهد شد.

مشاور موسسه آموزش عالي فاطمه معصومه (س) بندرعباس تصريح کرد : محبت عامل دیگری در تحکیم بنیان خانواده است که قرآن کریم آن را با کلمه مودت و رحمت  تعبیر کرده است.

وی در پایان ضمن اشاره به حدیثی از امام رضا(عليه السلام) به برخي ديگر از عوامل تحکیم بنیاد خانواده اشاره كرد و افزود: مدیریت اقتصادی، راز داری، عفو و گذشت، احترام به خانواده ی همسر، توجه به تفاوت های یکدیگر از دیگر عوامل تحکیم بنیاد خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha