شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سواد رسانه ای

حوزه/ با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی، کارگاه‌های آموزشی «سواد رسانه» در اهر و کارگاه «فرزندپروری و سواد رسانه‌» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کارگاه آموزشی «سواد رسانه» با موضوع‌های فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی» و «امنیت در فضای مجازی» در مدرسه علمیه خواهران شهرستان اهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی از استادان حوزه علمیه و از کارشناسان رسانه، با تأکید بر مواظبت از فرزندان در فضای مجازی، گفت: گاهی پیام‌های این رسانه‌ها، اعتقادات و ارزش‌ها ما را به شکل غیرقابل‌باوری متفاوت نشان داده و تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند تأثیرات مخرّبی روی کودکان داشته باشد، افزود: سواد رسانه‌ مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری برای دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای است که در عصر امروز و در دنیای مجازی یک مهارت ضروری محسوب می‌شود.

پیام‌رسانان نیروی فرهنگی قدرتمندی در جامعه هستند

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته خانواده و دوستان برای کودکان قصه‌گویی می‌کردند، گفت: امروز تلویزیون، فیلم‌ها، موسیقی و اینترنت، قوی‌ترین قصه‌گویان هستند، پیام‌های رسانه‌ای، افکار، نگرش‌ها و اقدامات ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و همه تحت تأثیر تبلیغات، اخبار و سایر اشکال رسانه‌ای قرار می‌گیرند، به همین دلیل پیام‌رسانان نیروی فرهنگی قدرتمندی در جامعه هستند.

دیدار با مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل موسوی مدیر مرکز خدمات استان با مدیر جدید مرکز مدیریت خواهران استان دیدار و گفتگو کرد.

وی با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن‌تن به عنوان مدیر این مجموعه حوزوی، خواستار افزایش همکاری این دو مجموعه حوزوی در اجرای برنامه‌های مشترک شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روشن‌تن که پیش از این معاونت تهذیب مرکز مدیریت برادران استان را به عهده داشت، بعد از معرفی مرکز قم و با تأیید نماینده ولی فقیه در استان که تولیت حوزه‌های استان را بر عهده دارد به عنوان مدیر مرکز مدیریت خواهران استان منصوب شده است.

وی دیدار با مدیران و همکاران مرکز خدمات را مایه دلگرمی در خدمت به حوزه‌های علمیه دانست و ابراز امیدواری کرد با تعامل این مرکز، بتواند گامی ثمربخش برای حوزه‌های علمیه بردارد.

کارگاه آموزشی «فرزندپروری و سواد رسانه‌» در تبریز برگزار شد

کارگاه‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و فرزند پروری برای ارتقای سطح آگاهی و بینش عمومی طلاب، به ویژه آشنایی با فضاهای مجازی و تربیت فرزند، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) تبریز، با همکاری و هماهنگی مرکز مدیریت و معاونت فرهنگی مرکز خدمات برگزار شد.

حجت‌الاسلام عابدی کارشناس فرهنگی مرکز خدمات، هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را افزایش سطح آگاهی و بینش عمومی طلاب و خانواده آنان عنوان کرد و خواستار مشارکت بیش از پیش طلاب در برنامه‌های فرهنگی این مرکز شد.

این کارگاه به صورت تخصصی برای 30 نفر از استادان و کادر آموزشی در این مدرسه علمیه برگزار شد.

ضرورت آشنایی استادان حوزه از سواد رسانه‌ای و انتقال آن به طلاب از اولویت برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات برای طلاب، روحانیان و خانواده آنان است.

گفتنی است، «آشنایی با مهارت سواد رسانه‌ای»، «آسیب‌شناسی رسانه‌های رایج»، «راه‌های مصون‌سازی خانواده در برابر رسانه‌های مخرب» و «روش‌شناسی تربیت رسانه‌ای یا آسیب‌های تربیتی رسانه‌های جمعی» موضوعات کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای بودند.

قابل ذکر است، کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه با توجه به اهمیت این موضوع در جامعه، به همت مرکز خدمات در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha