شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هاشمی

حوزه/ بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی، از سوی جامعه روحانیت فین و با حضور روحانیون، طلاب مدارس علمیه و اقشار مختلف مردم، در مسجدجامع فین کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان، حجت الاسلام صدیقی، از اساتید حوزه، در مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی، در مسجد جامع فین کاشان، ضمن تجلیل از مقام و جایگاه علمی این عالم فقید، اظهارداشت: ایشان،  فقیهی بصیر، عالمی مجاهد و یار انقلاب، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد کاشان در ادامه به بیان علل شکست ها و پیروزی های جبهه حق در تقابل جبهه ایمان و کفر اشاره کرد و جهل، ترس و فرار از پرداخت را سه عامل هزینه دین  عنوان کرد و گفت: مهمترین عامل شکست جبهه حق در نبرد با کفر  جهالت و عدم بصیرت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنی از حضرت امیرالمومنین(ع) مبنی بر این که جهل بزرگترین مصیبت یک جامعه است، افزود: روی این اصل شاخص ترین وظیفه انبیا الهی باز کردن قفل ها و زنجیرها از افکار جامعه هدف بود.

حجت الاسلام صدیقی فرار از پرداخت هزینه را دومین عامل شکست جبهه حق دانست و ادامه داد: دین هزینه دارد و باید برای حفظ آن هزینه اش را  که جان، مال و آبروست، را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه  اگر جامعه ای از پرداخت هزینه دین خود داری کند، محکوم به شکست است، گفت: انبیاء الهی هزینه دین را پرداختند، همان گونه که حسین بن علی(ع) آن را پرداخت و ما هم در طول چهل سال انقلاب هزینه آن را پرداخته ایم که شهدا دفاع مقدس و مدافعان حرم و جانبازان مصادیق آن هستند.

این استاد حوزه، سومین عامل شکست را ترس دانست و اظهار کرد: هر ملتی که بترسد و اسلحه خود را زمین بگذارد، محکوم به شکست است. باید طلسم قدرت آمریکا شکسته شود تا دنیا بداند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و قابل شکست است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha