شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 تصاویر/ چهاردهمین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ در مجموع از ۹۸ درصد موقوقات ثبت شده در کشور، ۲ درصد از موقوفات حوزه های علمیه شناسایی شده ودر همین رابطه بیشترین موقوفه در استانهای خراسان رضوی، تهران، فارس، اصفهان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آبادی بیشه در چهاردهمین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی که درساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد، گفت: دفتر موقوفات و منابع پایدار در مدیریت جدید تحت عنوان موقوفات و منابع انسانی شکل گرفت و کار خود را باشناسایی، طراحی نقشه راه و... آغاز کرده است.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار افزود: اولین قدمی که بعد از شروع دفتر انجام شد، تعیین نقشه راه بود، این کار از مدارس علمیه که دارای موقوفات بودند و از موقوفات استفاده می کردند شروع شد و برای سرانه و سهم آنها نقشه راه تعیین گردید.

وی افزود: تلاش این بود که برای تعیین نقشه مدارس، برنامه 5 ساله مشخص شود تا به خوبی بتوان از موقوفات موجود نهایت  استفاده را کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی بیشه گفت: درحال حاضر برای هر مدرسه، نماینده ای در بحث موقوفات و منابع پایدار مشخص شد و هم اکنون این تعداد به 500 نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: برای استفاده بهتر  و شناسایی موقوفات و منابع پایدار، اتاق فکر موقوفات و هیأت اندیشه ورز تعیین شد تا از این طریق بهره برداری از موقوفات و منابع پایدار هدفمند و روشمند شود.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار با اشاره به طرح های انجام شده در مدیریت موقوفات در مدارس استانها افزود: با تلاش و پیگیری های زیاد در حال حاضر 150 طرح در مورد مباحث منابع پایدار از مدارس استانها اعلام شد و در تلاش دیگر در همین رابطه، سعی شد، صندوقی برای حمایت از این طرح ها بر اساس آورده مدارس استانها راه اندازی شود، تا کنون 50 طرح ازسوی مدارس ارائه شده است و قرار است از صندوق قرض الحسنه استفاده کنند.

وی گفت: تا امروز 500 موقوفه برای مدیریت استانها شناسایی شده و در تلاش شده این موقوفات برای مدیریت استانها درآمدهایی به همراه داشته باشد.  

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار اظهارداشت: کار اصلی دفتر امور موقافات و منابع پایدار در حقیقت سیاستگذاری برای مدیریت استانها است.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی بیشه افزود: هم اکنون 180 هزار رقبه و 2هزار 700 موقوفه برای حوزه های علمیه ازمیان 200 هزار موقوفه در کشور شناسایی شده است.

وی گفت: در مجموع از 98 درصد موقوقات ثبت شده در کشور، 2 درصد برای حوزه های علمیه شناسایی شده و در همین رابطه بیشترین موقوفه در استانهای خراسان رضوی، فارس، تهران، اصفهان و... است.

مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار بر همکاری همه مدیران مدارس استانها برای شناسایی موقوفات و منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اگر همکاری و هم افزایی باشد، می توان منابع و موقوفات زیادی راشناسایی کرد و برای اداره حوزه های علمیه به کار گرفت.

313/40

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha