شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضی رودبارچی

حوزه/ مراسم چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب همزمان با ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز جمعه ۵ بهمن، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در رشت برگزار مي شود.

مرتضي رودبارچي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در گيلان با اشاره به نزديک شدن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب، گفت: به لطف خدا کلمه چهل خار چشم دشمن شده؛ چرا که فکرش را هم نمي‌کردند که انقلاب اسلامي ايران حتي چهل روز هم دوام بياورد، اما در حال حاضر چهل سال از عمر پربرکت آن مي‌گذرد و امروزه همچنان جوانان انقلاب نديده اين کشور با جان و دل آرمان‌هاي شهدا و فرامين امامين انقلاب را پيگيري مي‌کنند.

دبير برگزاري همايش بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي حوزه علميه گيلان با بيان اينکه انقلاب اسلامي کشور را در پايين ترين سطح تحويل گرفت، خاطرنشان ساخت: هيچ کشوري جز ايران اسلامي وجود ندارد که مردم خودشان براي پاسداشت استمرار حرکت انقلابيشان به صحنه بيايند و همه مصائب و مشکلات را به جان بخرند تا نهال نوپاي نظام به همچين درخت تنومندي بدل شود.

فعال فرهنگي استان با يادآوري فرمايش بنيانگذار کبير انقلاب مبني بر اينکه "حفظ جمهوري اسلامي اوجب واجبات است" ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا، ايران عزيز ما در شرايطي که از بدو انقلاب در معرض انواع و اقسام توطئه هاي ناجوانمردانه داخلي و خارجي مثل جنگ تحميلي، ترور، اغتشاش ، تهاجم فرهنگي و تحريم هاي ظالمانه قرار داشته، در بسياري از زمينه‌ها سرآمد دنيا است و امروز وظيفه حساس ماست که بتوانيم دستاوردهاي چهل سالگي را درست تفسير کنيم و اجازه ندهيم دشمن با کارهاي تبليغاتي آن را مصادره به مطلوب  کند.

وي در پايان با اشاره به تقارن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب با ايام شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها گفت: اين امر زيبايي هاي دهه فجر امسال را دو چندان کرده، چرا که اساس اين انقلاب بر عنايات اهل بيت عليهم السلام بنا شده و استمرار آن هم بدون  کرامت مادر سادات صديقه طاهره سلام الله عليها امکان پذير نيست و اين امر در 40 سالگي انقلاب به زيبايي متبلور شده است.

 گفتنی است، مراسم بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب همزمان با ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها ساعت 15 روز جمعه ۵بهمن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در حرم مطهر فاطمه اُخرای رشت برگزار مي شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha