شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام اصغر جدائی - امام جمعه شهرستان بیله سوار

حوزه/ حجت‌الاسلام جدائی با بیان اینکه ناچیز شمردن پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی ناشکری است، گفت: مجلس شورای اسلامی به مسئله ازدواج زودهنگام دختران نوجوان ورود کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت‌الاسلام اصغر جدائی، پیش از ظهر در خطبه‌های امروز (پنجم بهمن) نماز جمعه شهر بیله سوار، «آرامش» را به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی و ذاتی انسان برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه یکی از ثمرات زندگی ماشینی، اضطراب است به‌طوری‌که ازدیاد این موضوع باعث شده برخی از روانشناسان عصر حاضر را عصر استرس بنامند و انسان‌هایی که از آرامش الهی برخوردار می‌گردند، خود نیز آرامش‌بخش دیگران می‌شوند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه انسانی که نور ایمان به اعماق وجودش راه‌یافته است، نه معجزه می‌خواهد و نه دنبال برهان و استدلال می‌رود، در سایه این آرامش اعتقادی به آرامش روانی هم‌دست می‌یابد، تصریح کرد: آرامش روانی مرحله بالایی از کمال انسانی است و زندگی انسان را غرق در بهجت و سرور می‌کند.

وی افزود: توکل بر خدا، امید به رحمت الهی، تلاوت قرآن، ذکر و محبت الهی از عوامل مختلف آرامش روانی است.

انقلاب ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام جدائی با اشاره به نزدیکی چهل‌سالگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب مردم ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع) با رهبری یک انسان عارف، فقیه و فرزانه بود و انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است و ناچیز شمردن این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها واقعاً ناشکری است ولی برای رسیدن به ایده آل‌هایمان، مسیر طولانی در پیش داریم.

۴۰ سال است داغ غارت را بر دل آمریکای جهان خوار و صهیونیسم نشانده‌ایم

وی با بیان اینکه کشور ما، منابع زیرزمینی، نفت و سرمایه‌های ما توسط دولت‌های استکباری و استعماری در حال غارت و چپاول بود و با انقلاب مردم ایران دست غارتگران از کشور ما کوتاه شد، گفت: ۴۰ سال است داغ غارت را بر دل آمریکای جهان خوار و صهیونیسم نشانده‌ایم.

امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه ایران در عرصه‌های جهانی قدم‌های بزرگی برداشته و به موفقیت‌های غیرقابل وصفی رسیده است، افزود: ایران به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان، به غم بزرگ و دغدغه سنگین، برای آمریکا، اسرائیل و عربستان تبدیل‌شده است.

مسیر ایدئولوژی و آرمان‌های مقدس انقلاب، دل خیلی‌ها را به لرزه درآورده است

وی با بیان اینکه مسیر ایدئولوژی و آرمان‌های مقدس انقلاب، دل خیلی‌ها را به لرزه درآورده است، گفت: ما در مورد آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی انقلاب هیچ تردید نکرده و نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام جدائی تصریح کرد: راه و مسیر ما حق است و آنچه مردم ما را عذاب می‌دهد عملکرد و سیاست غلط بعضی از دولتمردان است که سبب شده فقر، بیکاری، فساد، رانت‌خواری و تبعیض گسترش‌ پیدا کند.

سیاست‌های غلط، باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام‌آور شده است

وی گفت: کسانی که با سیاست‌های غلط، باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام‌آور شده‌اند بایستی از این مردم همیشه درصحنه خجالت بکشند، مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست‌های غلط بشوند؛ مردم نجیب و شریف ما در روز ۲۲ بهمن، نشان خواهند داد که از انقلاب اسلامی‌شان خسته نشده‌اند.

اعم خیانت‌های شاه

امام جمعه شهرستان بیله سوار همچنین با تبیین خیانت‌های شاه، تصریح کرد: نسل جوان امروز ما باید بداند در گذشته ایران بزرگ و سرافراز ما چه خبر بوده که یک انقلاب مردمی بی‌نظیر و باشکوه ایجاد شد و شاه را سرنگون ساخت.

وی با بیان اینکه یکی از خیانت‌های شاه نفوذ و اشغال گسترده بهایی‌ها و صهیونیست‌ها در پست‌های کلیدی و حساس دولت بود، افزود: دولت شاه در رأس عوامل ترویج روزافزون فساد و بزهکاری در میان مردم خصوصاً جوانان بود و بی‌عدالتی، شکاف طبقاتی و تبعیض در دستگاه حاکمیت بی‌نهایت شده بود.‌

حجت‌الاسلام جدائی گفت: از سال ۱۳۴۳ به مستشاران آمریکایی حق مصونیت قضائی (کاپیتولاسیون) اعطا کرده و عملاً کشور را به بیگانگان فروخته بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با اشاره به بحث کودک همسری افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی بوده به‌طوری‌که با آن، مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می‌کند و ازدواج پذیرش یک مسئولیت سنگین در زندگی است؛ لذا ورود به این مرحله، یک آمادگی و رشد ویژه‌ای را می‌طلبد و به یک معنا ازدواج شوخی نبوده و در آن بحث تشکیل خانواده مطرح است.

وی تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح، فقط بلوغ جسمی نیست، کسی که می‌خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ فکری، عقلی، اجتماعی، عاطفی، اقتصادی هم رسیده باشد.

ازدواج زودهنگام دختران نوجوان

حجت‌الاسلام جدائی گفت: اخیراً در خبرها می‌بینیم که گاهی یک دختربچه که قطعاً به هیچ‌کدام از این بلوغ‌ها نرسیده شوهرش می‌دهند و گاهی هم در سن ۱۰ یا ۱۲ سالگی این دختربچه مادر هم می‌شود و مادر شدن یک دختربچه که خودش شدیداً به آغوش مادر نیازمند است، یک ظلم بزرگ به بچه‌هاست.

وی افزود: مادر شدن دختربچه‌ای که به صدای تپش قلب مادرش نیازمند است اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران‌ناپذیر است و مجلس قانون‌گذار ما بایستی در این مورد با توجه به واقعیت‌های روز جامعه تصمیم بگیرد.

امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: در اسلام عقل هم حجیت دارد، کدام عقل سلیمی قبول می‌کند که دختربچه‌ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده است تشکیل خانواده بدهد و لطفاً از اسلام مایه نگذارید.

کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست

وی با بیان اینکه کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست، خاطرنشان کرد: لطفاً مردم را از دین بیزار نکنید چراکه کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است و در قدیم دختربچه‌ها رشد فوق‌العاده‌ای داشتند و شرایط آن زمان فرق می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha