جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ عدم اطلاع رسانی درست و به موقع از تولیدات علمی حوزه، باعث شک و تردید نسبت به خروجی حوزه شده که چرا حوزه تولیدات علمی ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین هاجری، امروز در دیدار اعضای شورای طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی با حضرت آیت الله سبحانی که در دفتر معظم له درقم برگزار شد گفت: حوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی با توجه به نیازهایی که در کشور داشت در رشته های تخصصی مختلف مانند تربیت استاد، راه اندازی مراکز تخصصی فعالیت کرده و تألیفات زیاد هم انجام شده است.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه ادامه داد: اما مشکل مراکز مختلف حوزوی، عدم اطلاع رسانی درست و به موقع از تولیدات علمی است و همین عدم اطلاع رسانی، باعث شک و تردید به خروجی حوزه می شود، چرا حوزه تولیدات علمی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری افزود: به همین دلیل، از سال گذشته، 12 مؤسسه منتخب حوزه علمیه قم شناسایی و به مسئولین این مراکز گفته شده که آثار فاخر و منتخب خود را در قالب کتاب، مقاله در 17 رشته به دبیرخانه انجمن های علمی ارسال کنند و در حال حاضر عناوین، فهرست و  خلاصه آن آثار و مقالات 15 هزار صفحه شده است و هم اکنون 22 جلد آن آماده نشر شده است.

وی اظهار داشت: از این کتاب در دهه فجر رونمایی خواهد شد و در همین رابطه 2 هزار اثر در 17 رشته در روز افتتاح نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت: هدف این است فعالیت های علمی مراکز در کتابی تجمیع و نمایش داده شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha