جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علیرضا آشناگر - استاندار سمنان

حوزه/استاندار سمنان با بیان اینکه رسالت تاریخی مسئولان و رسانه‌ها در این شرایط تقویت روحیه امید در جامعه است، بر لزوم امیدآفرینی و تقویت امید در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، ظهر امروز در نخستین کنفرانس خبری و مصاحبه مطبوعاتی استاندار سمنان، به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار داشت: امیدوارم این نشست ها مستمراً به‌منظور اطلاع‌رسانی خدمات به مردم در میان ما و رسانه‌های استان برقرار باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم و با قدرت و اقتدار و نشاط وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی می‌شویم، تصریح کرد: شعار امسال که به شعار «افتخار به گذشته – امید به آینده» نقش بسته است، شعار ارزشمند و به‌جایی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 4 دهه در مقابل طوفان‌های سهمگین دشمنان، ایستادگی و مقاومت کرده است، افزود: ما این طوفان‌ها را با درایت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پشت سر گذاشتیم.

آشناگر با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب خود انقلاب بود، خاطرنشان کرد: شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شعاری از مردم بود که محقق شد و امروز با افتخار می‌گوییم که انقلاب اسلامی وابستگی به هیچ قدرتی ندارد و با بهره‌گیری از همت و تلاش جوانان خود این مرزوبوم برای شکوفایی کشور تلاش می‌کنیم و در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله دانش هسته‌ای، نانو و... پیشرفت‌های چشمگیری را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه واقعاً معتقدیم که باید به این گذشته و این دستاوردهای انقلاب اسلامی افتخار کرد، گفت: در این 40 سال از انقلاب اسلامی، در مقابل این مقاومت‌ها دشمن هم کوتاه نیامد و آن‌ها هیچ‌وقت آرزو نداشتند که 40 سالگی انقلاب را ببینند و به کوری چشم دشمنان، با اقتدار وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی می‌شویم.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم امیدآفرینی و تقویت امید در جامعه افزود: آینده و افق روشن است و امیدآفرینی در جامعه لازمه امیدوارتر شدن مردم نسبت به آینده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند تا مؤلفه‌های اتحاد، همدلی، همبستگی و یکپارچگی ملت را دچار خلأ کنند، گفت: دشمن به دنبال تضعیف و یا از بین بردن این مؤلفه‌هاست و ناکارآمد جلوه دادن نظام و ناامید کردن مردم از دولت نظام هدف دشمن است؛ دشمن در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی که علیه ما طراحی کرده یک‌لحظه هم بیکار ننشسته است و در این عرصه بیشترین حمایت را از دولت در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

آشناگر با بیان رسالت تاریخی مسئولان و رسانه‌ها در این شرایط تقویت روحیه امید در جامعه است، تصریح کرد: بعضی وقت‌ها ممکن است از سر دلسوزی برخی از موارد و کاستی‌ها برجسته شود و دولت ناکارآمد جلوه داده شود؛ دولت یازدهم در زمینه‌های مختلف موفق بوده است و امروز نیز دولت دوازدهم در راستای خدمت و پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب، دست از تلاش برنداشته است، شرایط اقتصادی امروز ناشی از بدعهدی آمریکاست که باید به دست در دست هم دادن این مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان ازنظر پهناوری هفتمین استان در کشور است، افزود: در برخی از موارد در شاخصه‌های توسعه در استان سمنان رتبه نخست را داریم که این نشان از خدمات نظام در این استان است و با شاخص نرخ بیکاری 6.6 در سال جاری با وجود تحریم‌های سال جاری شاهد کاهش میزان بیکاری در استان بوده‌ایم.

استاندار سمنان با اشاره به فعالیت 3 هزار و 386 هیئت‌علمی در سطح استان سمنان گفت: این آمار فرصت خوبی برای ارتقای سطح آموزشی و فرصتی برای مدیران در راستای توسعه است.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در استان سمنان تصریح کرد: در دهه فجر 669 پروژه با اعتبار 418 میلیارد تومان در استان سمنان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha