جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ حضور فعال تیم رسانه‌ای حوزه نیوز در همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ اگر حوزه نتوانسته همه نیازهای جامعه را از نظر علمی و پژوهشی برطرف کند، چون نیروهای ارزنده و ممتاز خودش را در سایر مسائل حکومتی برای نظام بکار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی در حاشیه بیستمین همایش کتاب سال حوزه در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، گفت: پس از پیروزی انقلاب و اجرای احکام اسلام به عنوان الگوی حکومتی و پیشرفت جریانها، نیازهای جدیدی در جامعه پیدا شده است.

این قاضی دادگستری ادامه داد: از جمله این نیازها در موارد مختلف مانند مقام اجرای احکام اسلام، مسائل اجرایی، مردم و جامعه و علاقه مندان به دین در حوزه دینی از حوزه های علمیه بوده است.

 وی اضافه کرد: چهل سال بعد از پیروزی انقلاب وبا همه گرفتاری که نظام داشته ولی حوزه در همه مراحل تأمین نیروی انسانی، تدوین امور تربیتی و حقوقی همراه نظام بوده و درمسائل زیادی مانند تبلیغ، پاسخ گویی به شبهات، و... سرمایه گذاری کرده است و حتی در مواری روحانیون زیادی برای حفظ اسلام، انقلاب و نظام جان خود را فدای نظام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: اگر حوزه نتوانسته همه نیازهای جامعه را از نظر علمی و پژوهشی برطرف کند، چون نیروهای ارزنده و ممتاز خودش را در سایر مسائل حکومتی برای نظام بکار گرفته است.

 این قاضی دادگستری اظهارداشت: ولی برگزاری این نوع همایش ها، رابطه نیازها را با حوزه کمتر و گرم تر می کند و روحانیت با نیازها جامعه و نظام بیشتر آشنا می شوند واین آشنایی مقدمه بیشتر برای رفع نیازها می شود.

313/4  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha