جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون آموزش مدرسه علمیه زینبیه(س) رشت

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه زینبیه سلام الله علیها خواهران رشت، با اشاره به نقش موثر حضرت زهرا سلام الله علیها در تثبیت جایگاه ولایت، گفت: در حقیقت فلسفه آزار جسمی و روحی حضرت زهرا سلام الله علیها این بود که ایشان مدافع واقعی حق و حقانیت بودند.

معاون آموزش مدرسه علمیه زینبیه سلام الله علیها خواهران رشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»؛ ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه(س)، با اشاره به نقش موثر حضرت زهرا سلام الله علیها در تثبیت جایگاه ولایت، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها از ویژگی های منحصر به فرد و بارزی برخوردار بودند.

وی افزود: کمالات و فضائل ایشان در حدی است که پیامبر بزرگ اسلام(ص) به عنوان کسی که تمام کلماتش بر اساس اراده الهی است و بدون رضایت خداوند سخنی بر زبان جاری نمی کند، در خصوص این بانوی گرامی اوصاف و القاب ویژه ای را بیان می نمایند که از جمله این القاب می توان حانیه، عفیفه، صابره، حنانه و... را نام برد که هر کدام از این القاب به صفات و ویژگی های بارز و فوق العاده ایشان اشاره دارد.

خانم ام البنین ابراهیمی دخت در رابطه با ویژگی های نمونه حضرت زهرا سلام الله علیها در خانواده، بیان کرد: حضرت علی علیه السلام فرمودند «حضرت زهرا سلام الله علیها هیچ وقت مرا به خشم نیاورد و هیچ وقت مرا آزار نداد» و اتفاقا امیرالمومنین علیه السلام می فرمود که «با دیدن چهره زهرای مرضیه سلام الله علیها غم ها و غصه های من برطرف می شود.» یعنی وقتی عبودیت ایشان را بررسی می کنیم، ایشان به معنای واقعی کلمه یک زن مسلمان است، در عین حال یک مادر مسلمان است و همینطور همسر مسلمان است و در هر حیطه از زندگی خود به شکل عالی و بسیار بی بدیل قدم بر داشته اند.

فرمانده پایگاه بسیج طلاب فاطمه الزهرا سلام الله علیها، صدیقه طاهره(س) را در دوران بعد از رحلت پیامبر(ص)، محکم ترین و قوی ترین پشتوانه ولیّ زمان خودشان دانست و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در اوج فتنه ها محکم قدم برداشتند و وارد میدان شدند، حتی زن بودن ایشان مانع دفاع از حق و حقانیت نشد؛ حضرت به همراه همسر و ولیّ شان شبانه به خانه صحابه می رفتند و وصیت پدرشان را به آنها یادآوری می کردند و تا زمانی که زنده بودند مدافع ولایت بودند و از حقی که پیامبر آن را ابلاغ کردند با تمام جان و تا سر حدّ فدا نمودن خودشان دفاع کردند و بعد از شهادت ایشان ولایت، پشتوانه ای محکم را از دست داد.

معاون آموزش مدرسه علمیه زینبیه(س) با اشاره به رنج ها و سختی هایی که به حضرت وارد شد، گفت: در حقیقت فلسفه صدمات جسمی و روحی حضرت زهرا سلام الله علیها این بود که ایشان مدافع واقعی حق و حقانیت بودند و این امر ریشه در تبعیت محض او از پیامبر گرامی اسلام(ص) و حجت دانستن قول ایشان داشت.

خانم ابراهیمی دخت در پایان عنوان کرد: فاطمه زهرا سلام الله علیها برای قرار گرفتن حق در جایگاه واقعی خودش، با تمام وجود پا به میدان گذاشتند و از حق و حقانیت ولایت دفاع کردند و تاثیر حضورشان به حدی بود که بعد از شهادت ایشان مظلومیت زیادی را بر امیرالمومنین علیه السلام تحمیل نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha