شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با اعضای شورای حوزه علمیه استان فارس

حوزه/ در نشست صمیمانه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اعضای شورای حوزه علمیه استان بر رفع مشکلات تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، نشست صمیمی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و هیئت همراه با شورای حوزه علمیه استان فارس، شامگاه جمعه در سالن جلسات حوزه استان برگزار شد.

 

راه اندازی رشته های تخصصی مشکلی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور در این جلسه اظهار داشت: برای راه‌اندازی شعبه یا تاسیس رشته هایی در چارچوب درختواره رشته ها مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: برخی رشته ها وجود دارد که به تناسب استان که می توان راه اندازی آن ها در پیگیری کرد از جمله رشته کلام که مورد نیاز استان نیز است.

 

سیستم آموزشی مطلوب

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور نیز در این جلسه تاکید کرد: اگر بخواهیم به سیستم آموزشی مطلوب برسیم باید الزامات شغل را مورد توجه قرار دهیم.

 

لزوم تربیت مربی مبلغ

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم با تاکید بر نیاز استان به معلم مبلغ، اجرای این طرح را در استان ضروری ضروری برشمرد و خواستار برگزاری دوره های تربیت معلم مبلغ در استان شد.

 

راه اندازی معاونت بین الملل حوزه علمیه فارس

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه فارس نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت راه اندازی معاونت بین الملل حوزه علمیه فارس با همکاری سازمان گردشگری، اظهار داشت: استان فارس به لحاظ شرایط علمی و فرهنگی و همچنین میراث کهن فرهنگی و حضور توریست ها در کل سال در این استان ظرفیت های ویژه ای دارد.

مدیر حوزه علمیه فارس همچنین بر ضرورت احداث ساختمان مدیریت حوزه استان و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز تاکید کرد.

وی به دروس خارج استان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از درخواست های اساسی مدیریت حوزه علمیه استان رسمیت بخشی به دورس خارج و یا تعیین استاد معین درس خارج از اساتید برجسته قم است.

 

مشکلات مالی برطرف شود

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد فقیه، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نی ریز نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت های استان فارس انتظار ما این است که مسائل و مشکلات حوزه استان برطرف شود.

 

منابع مورد نیاز برای اداره مدارس علمیه استان تامین شود

آیت الله سید علی اصغیر دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در پایان جلسه با اشاره به مشکلات مالی حوزه های علمیه اظهار داشت: باید حتی المقدور منابع مورد نیاز برای اداره مدارس علمیه استان در منطقه تامین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha