جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به ثبت پنج هزار و ۵۸۷ موقوفه در استان، از دریافت اسناد مالکیت سه هزار و ۴۳۷ مورد از این موقوفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، امروز در جمع خبرنگاران، به دستاوردهای اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در چهار دهه اخیر هزار و 250 موقوفه در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در دوران رژیم گذشته از مجموع موقوفات استان تنها 123 موقوفه دارای سند بود، اضافه کرد: اکنون از مجموع پنج هزار و 587 موقوفه ثبت شده در خراسان شمالی، سه هزار و 437 موقوفه دارای سند هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای این نهاد در سال‌های اخیر، تصریح کرد: صدور 18 هزار حکم برای اعضای هیئات امنای مساجد و امامزادگان استان، راه‌اندازی انجمن‌های یاوران وقف در بخش‌های مختلف درمانی، آموزشی، فرهنگی و ...، اجرای طرح‌های فرهنگی نظیر نشاط معنوی، آرامش بهاری، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی و سوگواره یاس نبوی در بیش از 60 امامزاده شاخص استان برخی از برنامه‌های اجرایی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هستند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی با اشاره به برپایی دوره تربیت مدرس ویژه حفظ قرآن کریم با بهره‌گیری از اساتید شاخص کشور، ادامه داد: احداث و توسعه حرم‌های مطهر 46 امامزاده و بقعه متبرکه ازجمله حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا با احداث هزار و 400 مترمربع شبستان، توسعه امامزاده جعفر(ع) سیاه دشت و ... برخی از برنامه‌های عمرانی این نهاد محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: عملیات عمرانی در امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، امامزاده سید جعفر(ع) اسفراین، احداث تربت‌خانه و شبستان در 19 امامزاده شاخص و نیز مساعدت در احداث مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، ساخت واحد مسکونی در موقوفات و ... از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در سال‌های اخیر است.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی خاطرنشان کرد: ایجاد 70 مرکز قرآنی و درمانی در خراسان شمالی، برپایی مراکز مشاوره وقف، اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی و اجاره بیش از سه هزار واحد مسکونی موقوفه به مردم برخی دیگر از فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی درزمینهٔ سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات و احداث و راه‌اندازی 38 موکب پذیرایی از زائران حرم مطهر رضوی و اربعین حسینی از دیگر اقدامات این نهاد در سال‌های گذشته هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha