شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بحرین

حوزه/ دکتر راشد الراشد معارض سرشناس بحرینی گفت: آل خلیفه به خاطر انحصار طلبی خود با معارضان و مردم بحرین وارد جنگ شده و با زور و گستاخی با ملت رفتار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه هشتمین سالروز انقلاب بحرین رژیم آل خلیفه احکام ظالمانه ای را علیه ملت و رهبران انقلاب بحرین صادر می کند؛ یکی از این احکام علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق است. دکتر راشد الراشد معارض سرشناس بحرینی در گفت وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به بیان چرایی حکم حبس ابد شیخ علی سلمان و سایر احکام ظالمانه آل خلیفه علیه انقلابیون بحرینی پرداخت.

 

 

حوزه: نظر شما در باره حکم ظالمانه دیوان عالی و دادگاه فرجام بحرین که حکم حبس ابد برای دبیر کل جمعیت الوفاق جناب شیخ علی سلمان و دو معاونش صادر کرده چیست؟

صدور چنین حکمی از سوی نظام آل خلیفه عجیب و شگفت نیست؛ چرا که این نظام مثل چنین حکم های قساوت بار و ظالمانه بسیاری را در کارنامه خود دارد، این نظام، نظامی دیکتاتوری و استبدادی است که هیچ اولویتی جز باقی ماندن در قدرت و حکومتش ندارد.

رژیم آل خلیفه در طول 5 سال گذشته حکم های ظالمانه ای ضد هزاران نفر از بی گناهان صادر کرده و در حق برخی از بی گناهان تا دویست و پنجاه سال حکم صادر شده؛ همچنین بیش از 17 حکم اعدام صادر شده و برای 3 نفر این حکم اجرا شده است و قربانی چنین احکامی شده اند، این تجاوازت آل خلیفه همچنان ادامه دارد و تابعیت ده ها شهروند بحرینی را از آنها سلب کرده و به دلیل اقدامات وحشیانه و سرکوبگرایانه آنها هزاران نفر برای زندگی به تبعید اجباری رفته اند.

با تایید دادگاه تجدید نظر جناب شیخ سلمان به علاوه دو تن از همکاران و معاونین گذشته اش شیخ حسن سلطان و استاد علی الاسود حکم حبس ابد صادر شد، این به مثابه هشدار و اصابت تیر به  هر آرزو و آرمانی که آزادی خواهان برای حل سیاسی و خروج  کشور از بحران های اختناق آمیز تلاش می کنند تلقی می شود تا معارضان سیاسی را به چالش بکشند تا به سمت گزینه های دیگر و  راه حل در مکان های دیگری باشند غیر ازمیز  حل و فصل سیاسی و تفاهم و درک متقابل.

جنایات آل خلیفه در سایه حمایت انگلیس و آمریکا انجام می شود

اگر پشتیبانی انگلیس و آمریکا و حمایت های زیاد و بدون مرز آنها از جنایت های آل خلیفه علیه مردم بحرین نبود، آل خلیفه نمی توانست به جنایت های دزدی و تجاوز و غصب  قانونی و حقوقی خود ادامه دهد.

 

حوزه: در شرایط کنونی بحرین و با تمام اختناق های موجود در این کشور چه مقدار امید برای حل و فصل بحران بحرین از طریق میز سیاسی و گفت وگو وجود دارد؟

به طور قطع آل خلیفه در پاسخ به جنبش اعتراضات مردمی که خواهان دموکراسی هستند و خواهان پایان دادن به استبداد و دیکتاتوری هستند به نیروی زیاد خودش اعتماد دارد و دراین راستا به اقدامات سرکوبگرایانه و وحشیانه روی خواهد آورد، اقداماتی که آل خلیفه اشتباها به آن تکیه و باور دارد که  جدایی و فاصله بین اراده ملت و آل خلیفه به دلیل تجاوزات و جنایت های آل خلیفه در همه مرزها انداخته و کوچکترین فرصت و حلقه ارتباط مجدد بین خودش و ملت را باقی نگذاشته و آل خلیفه به این اقدامات همچون حکومت غیر قانونی اش ادامه می دهد.

حکم حبس ابد شیخ سلمان اعلام جنگ علیه ملت بحرین است

اما احکام ظالمانه ضد جناب شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق ملی و اسلامی و تاکید بر حکم حبس ابد در حق ایشان به اتهام فریبکارانه که جریان سیاسی کاری است برای تحقق اهدافی است که مهمترین آن این است که آل خلیفه می‌خواهد به معارضان بگوید که وارد جنگ با ملت شده آن هم به خاطر حکومت و انحصار طلبی و تصمیم گیری در این زمینه و با زور و منطق گستاخانه رفتار می کند.

 آنها آماده برای هر اقدام در هر سطحی به خاطر ماندن در حکومت هستند و این پیام تهدید آمیزو هشدار به همه نخبه ها و فعالان و علما است، تا اینکه آن ها درباره مطالبات بر حق ملی و آزادی های سیاسی سکوت اختیار کنند یا اینکه با اقدامات ظالمانه و جنایت آمیز آل خلیفه روبرو می شوند.

 

خوش خیالی آل خلیفه برای پایان یافتن انقلاب 14 فوریه

حکم بی رحمانه علیه جناب شیخ علی سلمان را فراموش نمی کنیم، چرا که او مردی بزرگوار و برحق و رهبر ملی بزرگ و رهبری از رهبران دینی و ملی در بحرین است و آل خلیفه پیامی به سازمان های بین المللی و منطقه ای می دهد که انقلاب ملت بحرین که در 14 فوریه آغاز شد به پایان رسیده و با زندانی کردن رهبران و بزرگان انقلاب چیزی از آن باقی نمانده و برخی دیگر از آنها نیز در تبعید اجباری به سر می برند.

حقیقت این است که آنها واقعیت را تکذیب می کنند واقعیتی که نشان از استمرار و ادامه حرکت مردمی و مقاومت اراده ملی دارد که شکست و کوتاه آمدن را نمی شناسد. با وجود گذشت 7 سال از آغاز انقلاب و علارغم شدت اقدامات سرکوبگرایانه و بی رحمانه رژیم ما در چند روز آینده به 14 فوریه نزدیک می شویم و مجددا شاهد حضور گسترده ملت برای زنده نگه داشتن و بزرگداشت هشتمین سالروز انقلاب خواهیم بود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha