شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا با بیان اینکه همگی در جامعه مسئول هستند و هیچ کس مستثنا نیست، گفت: برخی درکی از مشکلات ندارند که این بسیار خطرناک است و اگر به دنبال راه حل نباشیم این مشکل پابرجا خواهد ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، با بیان اینکه همگی در جامعه مسئول هستند و هیچ کس مستثنا نیست، گفت: برخی درکی از مشکلات ندارند که این بسیار خطرناک است و اگر به دنبال راه حل نباشیم این مشکل پابرجا خواهد ماند.

وی افزود: قبول داریم که برخی مسائل نیازمند همبستگی مستمر است و ما نمی خواهیم فقط مشکل را معرفی کنیم، بلکه می خواهیم آنان را تشخیص داده و به دنبال راه حل باشیم و این نیازمند نوعی فضای عمومی برای حل آن است.

سید صافی اشاره کرد: مشکلات کانون خانواده ها و آموزش را نابود کرده و دیگر کسی رعایت حال بزرگ و کوچک را نمی کند و مسائلی که نباید در خیابان آشکار شود، آشکار می شود و هرج و مرج و آشوب خودش را نشان داده است و این مسئله تنها با قانونگذاری حل می شود.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: درک و آگاهی نیازمند ایمان است و هر کس که مدعی آگاهی است، از آگاهی برخوردار نیست؛ آگاهی یعنی شرایطی که در آن زندگی می کنیم و خطر برخی مسائل و پیامد های اجتماعی را درک کنیم.

امام جمعه کربلا در بخش دیگر با بیان اینکه باید یک نوع بازدارنده دینی، قانونی، عرفی یا اخلاقی برای کنترل هرج و مرج وجود داشته باشد، گفت: این درست نیست که یک شخصیت دینی یا یک مسئول قوانین را نقض کند.

سید صافی بر رجوع به ارزش ها تاکید کرد و گفت: راه حلی جز رجوع به ارزش های دینی، قانونی و عرفی نداریم و همگی باید به مسئولیت خود عمل کرده و ارزش ها را زیر پا نگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha