جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیانی

حوزه/کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید تلاش کنید و بروید دنبال مردم نه این که منتظر باشید مردم به شما رجوع کنند، گفت: در منطقه بیرجند بزرگانی داشتیم که خودشان دنبال مردم می رفتند و مسائلشان را پاسخ می گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام دیانی، امروز در مراسم گرامی داشت هفتمین روز درگذشت آیت الله محمد مومن عضو فقید فقهای شورای نگهبان و هفدهمین سالگرد رحلت آیت الله شیخ محمدجواد عارفی از علمای بیرجند، در مدرسه علمیه معصومیه اظهار داشت: 270 سال قبل آیت الله عارفی اعلام کردند که حوزه علمیه معصومیه 300 سال سابقه دارد .

وی با بیان اینکه زمان رضاشاه در این منطقه اعلام شد که کسی عمامه به سر نباشد، گفت: فقط آیت الله هادوی و یکی دیگر از علما مجوز عمامه داشتند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: آیت الله تهامی از روستای سیدان آمدند و همزمان علامه فرزان با مرحوم آیت الله عارفی به عنوان فضلای منطقه شروع به فعالیت کردند که به عنوان افرادی که برای آینده به آنها امید داشتند برای ادامه تحصیلاتشان تشویق می شدند.

حجت الاسلام دیانی تبیین کرد: مرحوم آیت الله عارفی دانشمندی متبحر در علوم و فنون مختلف بودند و آیت الله عارفی و تهامی دو ویژگی داشتند که یکی اخلاص و دیگری بی آلایشی آنها بود.

وی ادامه داد: اگر امروز بعد از گذشت سالها نامشان زنده است عمل اخلاص و بی آلایشی آنها بوده است که زندگی شان در طول دوران عمرشان، هیچ تغییر نکرده است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه مرحوم آیت الله عارفی در سال های 1321 یا 22 که خود جزو مبارزین بود، در جنبه های دینی تعصب خاصی داشت و در مخالفت با مسائل کشف حجاب منبر می رفتند، گفت: در همین خصوص ایشان زندانی شدند و خودشان گفتند در مدتی که من در زندان بودم دو سال در بیابان از غذای مختصری که می آوردند استفاده می کردم.

دیانی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله عارفی به دنیا اعتقاد نداشت، متذکر شد: عالِم و روحانی در نظرش نباید دنیا جلوه کند وگرنه به مشکل برمی خورد.

وی اضافه کرد: قرآن در وصف قارون بیان می کند "مال دنیا انسان را می گیرد و باید مواظب باشید و آن روزی متوجه می شوند که تمام تشکیلاتشان به زمین می رود و آن روز می فهمند که دنیا ارزش ندارد".

کارشناس مذهبی تاکید کرد: مسئولیت شما طلبه ها زیاد است و باید تلاش کنید و بروید دنبال مردم نه اینکه منتظر باشید مردم به شما رجوع کنند.

دیانی تصریح کرد: در همین منطقه بیرجند ما بزرگانی را داشتیم که خودشان دنبال مردم می رفتند و مسائلشان را پاسخ می گفتند، شما نیز باید به میان مردم بروید و با مردم ارتباط بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: روحانی باید خدمتگزار دین و باعث عظمت و افتخار دین باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha