شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با آیت الله اعرافی

حوزه/ کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای انقلاب باید به مسئله جهادی بودن فعالیت ها توجه جدی تری کند. معتقدیم فارغ از شعارها، باید دید چه محورهایی از بیانیه گام دوم انقلاب با حوزه کاری هر دستگاهی ارتباط مستقیم دارد، احصاء و بکار گیری شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار میرشکار، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: لازم است از خدمات گسترده و خلاقانه این کمیته، قدردانی و تشکر کنم و امیدوارم  در ادامه هم برای رفع مشکلات مردم گام های جدی تری برداشته شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: انتظار از همه دستگاه ها است که درشرایط خاص برای رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به مواد مهم بیانیه رهبر انقلاب ادامه داد: در بیانیه دوم رهبر انقلاب محورهایی وجود دارد که به عنوان چشم انداز حرکت کشور مورد تأکید قرار گرفته و محورهای مانند عدالت مورد توجه دقیق تری قرار گیرد.

وی افزود: معتقدیم در بحث عدالت باید تلاش های بیشتری انجام داد و کمیته امداد در اجرای عدالت اجتماعی می تواند این نقش را قوی تر اجرا کند.

آیت الله اعرافی افزود: مسئله بعد فعالیت های جهادی است. کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای انقلاب باید به مسئله جهادی بودن فعالیت ها توجه جدی تری کند. معتقدیم فارغ از شعارها، باید دید چه محورهایی از بیانیه گام دوم انقلاب با حوزه کاری هر دستگاهی ارتباط مستقیم دارد، احصاء و بکار گیری شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معتقدیم مهمترین رسالت کمیته امداد نقش کلان، راهبری، تحقیق و هدایت افراد بری رفع آسیب های اجتماعی و مهمتر از همه رصد محرومین کشور است. این نقش مهمی است و باید به آن پرداخته شود.

امام جمعه قم ادامه داد: از بین بردن ریشه های فقر و راهبری برای مبارزه با فقر از جمله مسائل مهمی است که کمیته امداد باید به آن توجه کند و برای رفع فقر و توانمند سازی جامعه تلاش کند.

وی افزود: از دیگر مسائل مورد توجه، انفاق است. انفاق باید همراه با کرامت باشد. این مسئله در اسلام بیان شده است.  

مدیر حوزههای علمیه اظهار داشت: در این رابطه لازم است صندوق های در مدارس باشد هر کسی خواست پول در آن بگذارد. این باعث تکریم افراد می شود. تکریم مقوله عاطفی، ابزار انسانی، تربیت و سازندگی است. این جنبه دوم مهم است. انجام این کار بسیار سخت است و باید برای انجام آن مدد جویان را در کار وارد کرد و به آنها توجه داد.

آیت الله اعرافی افزود: باید به بعُد تربیتی که یکی تکریم و مدد کاری اجتماعی است بیشتر توجه و آن را تقویت کرد. نقش کلان، و سازندگی و پیدا کردن شیوه های نقش سازندگی بسیار مهم است. باید در این عرصه قدم های جدی تر برداشته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در بحث آسیب های اجتماعی باید نگاه جدی تری شود، مسئله مهمی است، باید فعالیت های قوی تری دراین رابطه صورت گیرد. حوزه هم آماده هر نوع همکاری است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha