شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شهرستانی

حوزه/ راه مقابله با فرار مغزها ایجاد انگیزه وآماده کردن بستر کار و فعالیت این استعداد ها در رشته های گوناگون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی امروز در دیدار سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در قم خواستار توجه جدی مسئولین و برنامه ریزان آموزشی ،علمی و تربیتی کشور برای جلو گیری از فرار مغز ها شد.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی  با بیان اینکه  جوانان ایرانی از لحاظ فکر اندیشه و استعداد سرآمد هستند گفت؛ اینکه نظام اسلامی برای تربیت دانش آموزان و دانشجویان و فارع التحصیلان به عنوان سرمایه های آینده نظام هزینه کند ، اما خدای نکرده به علت بی برنامه‌گی و عدم  تدوین سیاست های راهبردی، سرمایه عظیم خود را ناخواسته تقدیم دیگران کند جفا و ضرر غیر قابل جبران است.

 وی افزود؛ برای جلو گیری از فرار مغزها باید برنامه عملیاتی و انگیزه های کافی را جهت ماندگاری استعدادهای درخشان این سرزمین تدوین و اجرایی نمود. 

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان اینکه نبوغ و استعدا جوان و دانش آموز ایرانی زبانزد دنیاست گفت؛ راه مقابله با فرار مغزها ایجاد انگیزه وآمده کردن بستر کار و فعالیت این استعداد ها در رشته های گوناگون است و امیدوارم وزارت آموزش و پرورش در راستای جلو گیری از فرار مغزها با برنامه و سیاست های راهبردی فرهنگ ماندن مغزها در کشور را در ذهن دانش آموزان و استعدادهای درخشان نهادینه کند. 

نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت؛ کشورهای دیگر با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش و تربیت نسل جدید توانسته اند به توسعه و پیشرفت چشمگیر دست یابند که این نشان از اهمیت توجه به بحث آموزش است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فراوان و استعدادهای نابی در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد، گفت:یکی از برنامه های دشمن برای تهاجم فرهنگی، معرفی الگوهای غربی برای کودکان، نوجوانان و جوانان است و باید بستر لازم برای معرفی الگوهای برجسته کشور به نسل های جدید ایجاد شود.

در  توجه به استعدادها نباید به شعار بسنده کرد

نماینده آیت الله العظمی سیستانی ، با بیان اینکه در حوزه، توجه به استعدادها نباید به شعار بسنده کرد، ادامه داد: استعدادهای نخبه کشور از جمله سرمایه های عظیم نظام جمهوری اسلامی هستند که شناسایی آنها و برنامه ریزی کلان برای آنها بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان اینکه مشکل کشور نداشتن سیستم منسجم و منظم آموزشی است، گفت: بهترین افراد با استعداد در ایران هستند و باید با برنامه ریزی برای آموزش و به کارگیری آنها در آموزش و پرروش مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز تاسف از کم کاری در زمینه تولید برنامه های اثرگذار در حوزه کودک و نوجوان در کشور، گفت: در زمینه برنامه ریزی برای کودکان باید از شتاب زدگی خودداری و از تقلید در شیوه های برنامه سازی غربی ها باید اجتناب کرد.

جدید ترین روش های تربیتی در آموزش و پرورش مورد تاکید است

در ابتدای این دیدار سید محمد بطحایی گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش را ارایه نمود و گفت؛تلاش نموده ایم رهنمودها و توصیه های مراجع عظام تقلید و علمای حوزه رانصب العین خود در خدمت به خانواده چهارده میلیونی آموزش و پرورش قرار دهیم.   

وزیر آموزش و پرورش  گفت: شاکله این وزارتخانه به سمت استفاده از روش های جدید تربیتی در حال تغییر است و جدید ترین روش های تربیتی و آموزشی در سال های اخیر مورد تاکید قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha