شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماه شعبان

حوزه/ ماه شعبان را معظّم نامیدند، چون انسان را معظم، تزیین و عظمت می بخشد به شرط اینکه افراد به ساحت پر عظمت این ماه ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم فاطمه مشعلی، در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه نرجس خاتون (س) شاهین شهر گفت: ماه شعبان ماه پیامبر است، چون وجود پیامبر رحمة للعالمین است و به صورت خاص رحمت در این ماه جاری می شود. این رحمت بصورت شعبه شعبه و ارزاق بر همه جاری و درهای بهشت در این ماه گشوده است و چون این ماه زود گذر است باید نسبت به ارزاق معنوی که خدای متعال برای بندگان قرار داده بیشترین بهره را برد.

وی ادامه داد: این ماه را شعبان المعظم نامیدند چون انسان را معظم و انسان را عظمت می بخشد به شرط اینکه افراد به ساحت پر عظمت این ماه ورود پیدا کنند.

استاد حوزه خواهران، راه ورود به این ماه را عبودیت پروردگار عالم دانست و گفت: عبودیت خدا یعنی افراد خدا را عبادت کنند و از پرستش غیر از خدا دوری کنند.

وی افزود: باید از خداوند خواست تا در این ماه توفیق بندگی خودش را در جانمان جاری کند و اگر بخواهیم به توفیق بندگی الهی برسیم باید در ابتدا به خودشناسی برسیم این که از کجا آمده ایم؟ کجای هستی قرار داریم؟ و به کجا می رویم؟ اگر این موارد را درک کنیم در آن صورت مناجاتی که خوانده می شود با توجه است که این معرفت نفس مقدمه می باشد برای عبودیت و  به رحمت خاص خداوند در این ماه وارد می شویم.

مشعلی گفت: باید از نفس خود غفلت نکنیم؛ نفس اگر مهار نشود بزرگترین دشمن انسان است و چیزی که در این معرکه یاور انسان است تعلیم و تزکیه می باشد که در واقع باید بیاموزیم که با این دشمن چگونه مواجه شویم.

وی در پایان گفت: در این ماه عبادت های خاص و عام زیادی وجود دارد، از خداوند بخواهیم تا فضل و ببخشش  شامل حال ما شود و  هرگز ما را از توفیقات الهی بی بهره نفرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha