جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم افتتاح درمانگاه شبانه روزی ولایت شهرک مهدیه

حوزه/ درمانگاه ولایت اختصاص به طلاب ندارد، بلکه همه آحاد مردم می توانند از این درمانگاه بهره ببرند، معتقدیم حوزه پایگاه مردمی است و خود را تافته جدا بافته از مردم نمی داند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه درمانگاه ولایت  که در شهرک مهدیه قم برگزار شد، گفت: خدمت به حوزه های علمیه خدمت به نظام و انقلاب است؛ چون حوزه های علمیه بود که توانست خدمات شایسته ای به جامعه انجام دهد.

امام جمعه قم در ادامه افزود: انسان موجودی اجتماعی است و در این عرصه مهمترین مسئله خدمت به مردم است و این خدمت هر چه باشد ارزشمند است و براساس آئین ما این ارزش می تواند با لحاظ شرایطی شایسته تر شود.

مدیر حوزه های علمیه اخلاص را یکی از ارزش  ها توصیف کرد و بیان داشت:  هر چه قدر انسان درهر کاری اخلاص داشته باشد، ارزش آن دو چندان خواهد بود. اما متأسفانه بعضی از اعمال انسانها، فاقد اخلاص است و به همین دلیل اعمال خودشان را از بین می برند.

وی افزود: شرط دیگر این است، اگر این خدمت برای رضای خدا، برای عالمان و پرچم داران الهی و توحید باشد، باز ارزش آن دو چندان خواهد بود.

امام جمعه قم اظهار داشت: شرط سوم این است، اگر ارزش در موقعیت خاصی باشد، مانند خدمت به سیل زدگان و مریضان و...؛ ارزش آن دو چندان خواهد بود.

آیت الله اعرافی افزود: کار درمان هم یکی از این مسائل و خدمات است. اگرکسی در عرصه درمان، خدمت رسانی کند، خدمت او ارزش زیادی خواهد داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: بعد از انقلاب جریان بهداشت، سیر صعودی بسیار خوبی داشته است. تعداد تخت،ساختن دارو، معالجه امراض سخت و بسیاری از قلمروهای بهداشتی، کارها و قدمهای خوبی است که  در عرصه بهداشت و درمان برداشته  شده است. امروز در کشور دارای پزشکان متخصص هستیم و این هم یکی از آن دستاوردها است.

امام جمعه قم ادامه داد: در بخش بهداشت براساس شاخص های بین الملل دارای وضعیت خوبی هستیم.امیدواریم شهر قم به نقطه مطلوبی در عرصه پزشکی برسد و امیدواریم این مطلوب با افتتاحیه پروژه های پزشکی و درمانی دیگر هر چه زودتر محقق شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به افتتاح درمانگاه ولایت در شهرک مهدیه افزود: این درمانگاه تنها اختصاص به طلاب ندارد، بلکه همه آحاد مردم می توانند از آن بهره ببرند؛‌ معتقدیم حوزه پایگاه مردمی است و خود را تافته جدا بافته از مردم نمی داند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha