جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 490305
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس گفت: اگر هر دستگاه اجرایی، شرکت ها، کارخانجات و یا بنگاه های اقتصادی حداقل به صورت رسمی خود را حامی یک مسجد بدانند، می تواند در بسیاری از فعالیت های موثر که جامعه را پویا تر می کند تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عنایت الله رحیمی، صبح امروز در جلسه کانون های فرهنگی مساجد که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه هر چه جامعه اسلامی دارد از مسجد است، اظهار داشت: مسجد در تاریخ استلام محور همه فعالیت های اجتماعی سیاسی و فرهنگی در بعد نرم افزاری و سخت افزاری بوده است.

وی با ادامه این مطلب که استخان بندی شهر و روستاهای اسلامی از مسجد بوده است، افزود: هنگامی که اسلام وارد ایران شد شهرهای ما متاثر از مساجد بوده و از آن شکل می گرفتند و به همین ترتیب در کنار آن نیز بازار و مدارس شکل می گرفت، این امر نشان از این دارد که هسته اولیه فعالیت های گروهی، فردی و زندگی های اجتماعی مسجد بوده است، اما متاسفانه در فعالیت های نوین این مطلب به اندازی ای به فراموشی سپرده شده است، اکنون در شهرک های تاسیس شده کمتر به این موضوع توجه شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ایجاد تشکل در قالب کانون های فرهنگی هنری بسیار مطلوب است، تصریح کرد: مسجد را باید به گونه ای بیاراییم که جاذب مومنین و جوانان باشد؛ اگر این رسالت را انجام دهیم در مجموع ما نیز یکی از زیر مجموعه های مسجد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی باید در جامعه نمود پیدا کند، عنوان کرد: برای این امر باید شاخصی برای خود تعریف کنیم هر چقدر روحیه مدارا، اخوت و برادری در جامعه افزایش پیدا کند نشان از توفیق فعالیت در مساجد و کانون های فرهنگی است، بنابراین باید تلاش کنیم تا این روحیه در جامعه شکل بگیرد.

رحیمی، رمضان را ماه بهار قرآن و رونق بیشتر مساجد دانست و خاطرنشان کرد: باید بستر لازم برای جضور جوانان در مساجد شکل گیرد، زمانی خوشحال می شویم که اکثریت حضور در مساجد را جوانان تشکیل دهند، زمانی جذب نیرو های جوان را خواهیم داشت که شعار و عمل یکی باشد اگر این طور نباشد نه تنها جاذب نخواهد بود بلکه دفع کننده آن نیز خواهیم بود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید با رفتار عملی مبلّغ ارزش های اسلامی باشیم تا بتوانیم جوانان را جذب کنیم، ابراز کرد: مساجد می توانند بسیاری از مباحث و آسیب های اجتماعی را برطرف کنند، از این رو باید بر روی این موضوع تمرکز داشته باشند.

وی حمایت دستگاه های اجرایی و سایر نهادها از مسجد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اگر هر دستگاه اجرایی، شرکت ها، کارخانجات و یا بنگاه های اقتصادی حداقل به صورت رسمی خود را حامی یک مسجد بدانند، می تواند در بسیاری از فعالیت های موثر که جامعه را پویا تر می کند تاثیر گذار باشند.

رحیمی در پایان گفت: انتظار می رفت با توجه به مهم بودن جلسه، اهمیت مساجد و فعالیت ها، مسئولان ارشد ذی ربط از جمله اداره تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد نیز حضور داشته باشند تا بتوان برای تصمیم گیری و مصوبات عمل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha