شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

​حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، گفت: مسئولان به‌هیچ‌وجه نباید اجازه دهند مشکلات مردم سیل زده به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، شامگاه چهارشنبه ضمن بازدید از ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت:  این حادثه سیل، حادثه بزرگی بود و خسارات بزرگی هم داشت، اما حماسه و مقاومت مردم از همه این بلایا بزرگ‌تر و بی‌بدیل بود.

وی، در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان، که تحت نظارت آیت الله موسوی جزایری فعالیت می‌کند، گفت: تمهیداتی که عزیزان در این ستاد اندیشیده‌اند، در خارج از استان هم ثمرات فراوان و آشکاری داشت و بسیاری از نواقص را جبران کرد.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه تصریح کرد: سطح کار در استان خوزستان، ملی بوده و ظرفیت‌های ملی باید، مدیریت شده و بر اساس اولویت‌ها برای حل این معضل، از سراسر کشور بسیج شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری، گفت: مشکلاتی که مناطق آسیب‌دیده با آن دست به گریبانند، فهرست بلند بالایی از زیرساخت‌های عمرانی، مایحتاج اولیه، خسارات اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و دامداری، موقعیت‌های شغلی از دست رفته و از همه مهم‌تر آسیب‌های روحی و عاطفی است. این آسیب‌ها با همت مردم و مسئولین در سطح کشور، باید چاره‌جویی شود.

وی همچنین اظهارداشت: طبعاً در استان می‌بایست تجمیع این ظرفیت‌ها برای هدایت و مدیریت کمک‌های مردمی صورت می‌پذیرفت، که این امر در ستاد کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان، به خوبی انجام شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که مسئولین استانی باید انجام دهند، این است که به‌هیچ‌وجه اجازه ندهند معضلات و مشکلات مردم خوزستان به دست فراموشی سپرده شود. مسئولان باید نیازها را به سطح کشور انتقال دهند و با ارائه‌های علمی و مستند، زمینه جذب کمک‌ها و امکانات ملی و سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان با اشاره به اینکه خوزستان برای دفاع از کشور بسیار هزینه داده است، گفت: خوزستان عشق مردم ایران است؛ وقتی نام خوزستان بیاید، همه دل‌ها به لرزه می‌افتد و اگر مشکلی در این خطه رخ دهد، همه مردم تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha