سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه قم / حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه این هفته قم ضمن تقدیر از فعالیت های قوه قضائیه بر لزوم قاطعیت هرچه تمام تر در مقابل مفسدان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به شب های قدر گفت: دعا، اصیل ترین عبادت در شب قدر است؛ زیرا پیامبر اکرم(ص) دعا را مغز و روح عبادت نامیدند؛ دعا به معنی گفتن حرف دل به خدا است و در تطهیر روح نقش به سزایی دارد.

وی افزود: خداوند متعال درهای رحمت خود را در این شب ها به روح بندگان باز کرده است؛ مردم در شب های احیا ضمن عزاداری باید حضرت امام علی(ع) را شفیع خود قرار دهیم و برای فرج امام زمان(عج) و سلامتی رهبر انقلاب و حل مشکلات کشور و مردم دعا کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر گفت: به طور کلی، جنگ تحمیلی استثنایی ترین جنگ در عصر جهان دو قطبی معاصر بود، چون در عصر جهان دو قطبی، همه جنگ های منطقه ای در دنیا به شکل نیابتی انجام می شد؛ به این معنی که این جنگ ها، مقیاس کوچکی از رویارویی دو ابرقدرت بود که به شکل کنترل شده در یک منطقه صورت می گرفت که می توان از جنگ های دو کره و هند و پاکستان و... نام برد.

وی یادآورشد: جنگ تحمیلی ایران تنها جنگی بود که ایران در یک طرف و آن سو دو ابرقدرت شرق و غرب در یک جبهه واحد به صورت همگرا عمل می کردند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: دفاع مقدس یکی از سخت ترین آزمون های ملت ایران بود که این مقاومت را در یک جنگ نابرابر و بزرگ نشان می دهد و فتح خرمشهر نقطه عطف این جنگ بزرگ بود؛ ابرقدرت ها و مزدوران و مرتجین منطقه در این جنگ از جمهوری اسلامی ایران سیلی سختی خوردند که هیچگاه نباید آن را فراموش کنند.

آیت الله سعیدی افزود: مردم مسلمان و صلح طلب ایران هیچگاه آغاز گر جنگ نبوده و نیستیم؛ امروز نیز مصمم تر و توانمندتر و دشمن شناس از گذشته آماده هستیم تا رسالت تاریخی خود را به انجام برسانیم و شر هر متجاوزی که قصد ماجراجویی در منطقه داشته باشد را قطع کنیم.

وی تصریح کرد: از مسئولان کشور نیز می خواهیم در این جنگ تحمیلی با برنامه ریزی درست با دفاع از تولیدگران و متخصصان داخلی و به کارگیری جوانان فعال و مقاوم و انقلابی محاصره دشمن را بشکنند و از این تهدید فرصتی ایجاد کنند و به دنیا بگویند که ملت ایران با قطع وابستگی به نفت می تواند به اقتصادی شکوفا در جهان مبدل شود.

امام جمعه قم گفت: ضمن قدردانی و اقدامات قوه قضاییه از آنها می خواهیم برای سالم سازی کار و فعالیت در عرصه های مختلف با مفسدین اقتصادی در این حوزه ها که سعی می کنند خط نفوذ دشمن را در جبهه خودی بگشایند بدون هیچ ملاحظه ای با جدید و قاطعیت برخورد کنند؛ مردم می خواهند که آرامش به بازارگردد و تیم اقتصادی دولت نقش مهمی در این زمینه دارد.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان با ایشان، رسیدن به تمدن نوین اسلامی را جهت گیری کلی کشور دانستند و با اشاره به بیانیه گام دوم و تشریح چهار نقطه اصلی در این بیانیه از جوانان خواستند که برای حرکت کشور نقش آفرینی کنند و از جوانان خواستند که به شکل منسجم و تشکیلاتی فعالیت هایی را آغاز کنند و مساجد را نیز به عنوان یک مکان مناسب جهت توسعه این فعالیت ها دانستند.

وی با اشاره به روز قدس و راهپیمایی این روز بیان کرد: مردم مسلمان ایران در روز جمعه ماه رمضان و با دهان روزه یکی از وصیت های مهم امام علی(ع) را در دفاع از مظلوم را جامعه عمل می پوشانند؛ امروزه صهیونیست ها از بدترین و شرور ترین مردم جهان هستند که در تمام دنیا به شرارت می پردازند؛ اکثر فتنه ها و آشوب های جهانی با دست آلوده این افراد خبیث انجام می شود.

وی گفت: امام راحل از همه مسلمانان خواستند که همزمان با مردم ایران یک صدا علیه صهیونیست ها فریاد برآورند و از آن زمان تا کنون روز قدس روز ساماندهی مسلمانان علیه اسراییل شده است.

خطیب جمعه قم یادآورشد: اسراییلی ها و صهیونیست های غاصب باید هدف قاطع ما را بدانند که مسلمانان مصمم هستند که تا براندازی رژیم غاصب و کودک کش اسراییل از پا ننشینند.

وی گفت: قم حرم اهل بیت(ع) و عش آل محمد(ص) و مرکز حوزه های علمیه و مراجع و علما و اندیشمندان جهان اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است؛ از اهل قم نیز با عناوینی یاد شده است.

آیت الله  سعیدی عنوان کرد: امروز دشمنان برای از بین بردن عرق و غیرت دینی در شهر قم برنامه ریزی گسترده ای دارند؛ جامعه هدف نیز از جمله خانواده ها و جوانان و نوجوانان هستند؛ برای مقابله با این توطئه ها نیازمند عزم همه مردم و مسئولان و جوانان و خانواده ها است.

وی افزود: جوانان باید ضمن حفظ خود و خانواده ها، از طریق تذکر و شناسایی مراکز فساد و معرفی به مراجع قانونی نقش آفرین باشند و این مراجع باید با قدرت و قوت در مقابل این جریانات بایستند و لانه های فساد را متلاشی کنند و درسی به آنها بدهند که بدانند مردم قم تحمل این مفسدین اخلاقی و فرهنگی را ندارد.

امام جمعه قم با اشاره به جنایت اخیر سعودی ها نیز گفت: از میان این شهدا می توان به حجت الاسلام محمد عبدالغنی عطیه در عربستان اشاره کرد؛ ایشان کارشناس ارشد فقه و دانشگاه فناوری جده بود ایشان، روحانی خوش خلق و معتدل و در زمینه تقریب مذاهب فعالیت داشت.

وی تصریح: مرحوم سید قیام الدین غازی عضو شورای حفظ نهضت آزادی در تاجیکستان با سخنرانی های پرشور خود در سالهای 91 و 92 میلادی نقش برجسته ای در تحولات این کشور داشت؛ متاسفانه وی طی یک توطئه برنامه ریزی شده داعشیان در زندان به شهادت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha