جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدرضا فخر

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: جمع آوری آثار، اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس از سال گذشته به صورت جدی پیگیری شده است و تاکنون ۴۰۰ هزار عنوان جمع آوری شده است.

محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند  اظهار داشت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری دو برنامه مهم و اساسی با موضوع شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب را در سال جاری دنبال می کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به گنجینه معارف دفاع مقدس به نسل های آینده گفت: درصدد هستیم تا از طریق تعامل با رزمندگان و خانواده شهدا و جمع آوری خاطرات، عکس ها و دل نوشته های رزمندگان و شهدا بتوانیم این گنجینه عظیم دفاع مقدس را در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هنر و کتاب نقش اساسی را در گسترش معارف دفاع مقدس دارد عنوان کرد: در راستای کنگره شهدا که سال گذشته برگزار شد بیش 140 عنوان کتاب مرتبط با دفاع مقدس، شهدا و شهادت به چاپ رسید که از این تعداد 70 عنوان در نمایشگاه کتاب کشوری ارسال شد.

فخر بیان داشت: در راستای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس فعالیت های خوبی در عرصه فیلم، سرود، شعر، نمایشنامه انجام شده و در دستور کار ما نیز قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: جمع آوری آثار، اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس از سال گذشته به صورت جدی پیگیری شده است و تاکنون 400 هزار عنوان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه جوانان باید در عرصه دفاع مقدس تحقیقات و تدوین داشته باشند ادامه داد: فعالیت های پژوهشی و بیان نقش رزمندگان و استان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس ضروری است.

فخر با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس به عنوان پژوهشی از دایره المعارف و جایگاه خراسان جنوبی در دفاع مقدس باشد ادامه داد: تاکنون 500 مدخل انتخاب شده است و براساس موضوعات گروه های خوبی از اساتید و رزمندگان در این عرصه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ایجاد موزه دفاع مقدس در بیرجند و موزه استکبارستیزی در طبس عنوان کرد: زمین موزه مرکز فرهنگی در بیرجند فراهم شده است اما به دلیل مشکلات اقتصادی این پروژه بزرگ از عهده سازمان خارج است و مسئولین می توانند و ضرورت دارد در این عرصه ورود پیدا کنند.

مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: در موزه بین المللی مرکز فرهنگی شکست استکبار بخشی از کار انجام شده است اما برای بخش دیگر آن قول هایی برای تکمیل داده شده تا تعدادی از فازهای این مرکز را انجام دهیم.

وی گفت: ساخت موزه استکبارستیزی نشانه ای از قدرت الهی است چراکه موجب زمین گیرشدن آمریکا در طبس است.

مدیرکل حفظ آثار و  نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: 146 شهید گمنام در 54 نقطه از استان دفن شده اند و نیز 35 درصد یادمان های شهدای گمنام انجام شده و مابقی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هیئت امنایی برای مباحث پیگیری یادمان های شهدا در تمام استان تشکیل شده است،گفت: سعی برآن است که تا پایان سال 1399 یادمانهای شهدای گمنام در استان خراسان جنوبی تکمیل و ساخته شود.

انتهای پیام/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha