شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله خاتمی خبر داد و گفت: به مناسبت ۱۴ خرداد مراسم اصلی بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر شاهچراغ(ع) عصر روز سیزدهم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی صبح امروز در نشست خبری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) قیام 15 خرداد و روز قدس که در سالن جلسات شورای هماهنگی برگزار شد، با اشاره به اینکه راهپیمایی جهانی روز قدس توسط امام (ره) پایه گذاری شده که و درواقع تجمعی شبیه تجمع مسلمانان در حج تمتع با این تفاوت که این برائت می تواند در جای جای دنیا حتی در روستاها صورت پذیرید، اظهار داشت: راهپیمایی تاثیر عمیقی در جهان اسلام پیرامون استکبار داشته است.

وی با بیان اینکه شاید تصور نمی کردیم راهپیمایی روز قدس در قلب اروپا انجام شود، افزود: اکنون در دورترین نقاط صدای مردم در حمایت از مردم فلسطین شنیده می شود، و در دهه پنجم از اهمیت بیشتری برخوردار است، به ویژه موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و سپس ماجرای کشور های عرب که می خواهند خود را به اسرائیل نزدیک کنند، بنابراین آنچه امروز در برخی کشور های همسایه شاهد هستیم شعار یا عمل آنان پیرامون نزدیک شدن به صهیونیست ها است.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان فارس جنگ نظامی را در دهه پنجم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند جنگ نخواهد شد، در سفر ترامپ به ژاپن مشخص شد که رئیس جمهوری آمریکا عقب نشینی پیرامون این مطلب داشته است که نشان از قدرت جمهوری اسلامی در مباحث نظامی دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان فکر می کنند که با حرکت یک ناو می توانند کشور ایران و ملت آن را بترسانند، اما اینگونه نشد بلکه موجب شد تا به قدرت نظام مقدس اسلامی پی ببرند.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان نتیجه از تغییر و تحوالات منطقه می بینیم دستاورد هایی بوده که حقانیت نظام مقدس اسلامی را بیان می کند و مواجه کردن دشمنان به خفت و خاری است.

وی ابراز کرد:  راهپیمایی روز قدس جمعه مورخ ۱۰ خرداد از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در شیراز برگزار می‌شود، همچنین مسیر راهپیمایی میدان امام حسین (ع)، بلوار کریم‌خان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهارراه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برپایی غرفه های فرهنگی در مسیر راهپیمایی را یکی از برنامه های این مجموعه در روز قدس دانست و ابراز کرد: تمهیداتی برای استقرار آب در مسیر راهپیمایی برای وضو خواهیم داشت، همچنین سخنران روز قدس نیز سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی به برنامه های 14 خرداد روز ارتحال امام اشاره کرد و بیان داشت: مسابقات فرهنگی، اعم از کتاب خوانی و وصیت نامه امام و برنامه های انتشاراتی در ارتباط با موضوع نگاه امام به جامع جوانان، بانوان نیز از جمله برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات در 14 خرداد خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: به مناسبت 14 خرداد مراسم مرکزی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) عصر روز سیزدهم ساعت 6:30 دقیقه با سخنرانی آیت الله خاتمی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت 15 خرداد عصر روز چهاردم در حرم سید علاالدین حسین(ع) مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فاطمی از مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان اردبیل برگزار خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان فارس برگزاری نماز عید فطر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به دنبال این بوده ایم که نماز در چند نقطه از شهر برگزار شود که امکانات این اجازه را نداد، بنا بر این شد که یک نماز در شهرک میانرود با اقامه حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و در شاهچراغ(ع) با اقامه آیت الله دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha