جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان به اعزام بیش از ۱۰۰۰ مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای اطراف و استان های همجوار طی سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعزام این تعداد، مبلغینی هم به استان های کرمان، سیستان و بلوچیستان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با گرامی داشت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تبلیغ، تبیین معارف اسلامی، اطلاع رسانی دینی، برنامه های پژوهشی و آموزشی از مهمترین وظایف این سازمان است.

وی، تنویر افکار عمومی خصوصا آگاه سازی جوانان به مسائل دینی و مذهبی را از اقدامات این سازمان طی سال های گذشته عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسات گفتان های دینی در دبیرستان ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی، مساجد و کانونهای فرهنگی و پاسخ به شبهات نسل جوان از فعالیت های سازمان تبلیغات است.

حجت الاسلام حسینی، برگزاری دوره آموزشی را ازدیگر رسالت های سازمان تبلغات اسلامی برشمرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی کاشان به منظور افزایش بار علمی ائمه جماعات، روحانیون، هیات مذهبی، مادحین اهل بیت(ع) و خواهران مبلغات سال گذشته بیش از ۸ دوره  آموزشی را با استفاده از اساتید نخبه حوزه های علمیه تهران و قم برگزار کرده است. 

وی، به اعزام  بیش از 1000 مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای کاشان و استان های همجوار طی سال گذشته تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر اعزام این تعداد، مبلغینی هم به استان های کرمان، سیستان و بلوچیستان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان اعزام شدند.

حجت الاسلام حسینی، استقرار روحانی در روستاها با همکاری طرح هجرت حوزه، را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات برشمرد.

وی با اشاره به ساماندهی هیئات مذهبی، و با بیان این که 700 تا از 1000 هیئت تاکنون شناسایی شده اند، ابراز داشت: بیش از 450 هیئت مذهبی در کاشان کد شناسایی و مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

رئیس تبلیغات اسلامی کاشان، همچنین از شناسایی  570 مداح در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه تاکنون بیش از 340 نفر از این مداحان با شرکت در آزمون های  ادبیات، صوت و لحن، تلاوت قرآن، مقتل خوانی و تاریخ در سه سطح کد شناسایی و مجوز فعالیت دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: بیش از 150  روحانی و طلبه از مدارس علمیه شهرستان کاشان نیز به مناطق سیل زدگان اعزام شدند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha