شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به شعار حج امسال مبنی بر«حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» گفت: اخوت دینی همیشه و بویژه در شرایط امروز جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است و زائران ایرانی طلایه داران اخوت دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، در نشست اجرایی حج تمتع ۹۸ که با حضور مدیران ستادی و استانی و دستگاه های همکار در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» اظهار کرد: راه حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما راه حل اخلاقی و خودسازی است.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تصریح کرد: ریشه مشکلات جامعه غالباً طمع و دنیا طلبی است و در رفع آن دوری ازخودنمایی و رذایل اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب همچنین اخوت دینی را همیشه و بویژه در شرایط امروز جهان اسلام بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: زائران ایرانی طلایه داران اخوت دینی هستند و بر اساس آموزه های دینی و رهنمودهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب این رفتار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته برای زائران حج تمتع اظهار کرد: امسال ستادها باید گام های بلندتری بردارند و جهت‌گیری امتیازدهی در کاروان ها را توجه به مسائل معنوی و ایجاد تحولات روحی قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی لزوم تاثیرگذاری فعالیت های حج بر زائرین را یادآور شد و افزود: امسال با توجه به طولانی بودن زمان سفر، در نظر است برنامه های متنوع فرهنگی را تعریف و اجرا کنیم و این کار به نحو مطلوب انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha