شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 792
۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
محمد جواد لاریجانی

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: این تفکر که سانتریفیوژ‌های ما زیاد چرخیدند و چرخ اقتصاد ما کند شد یک تفکر اشتباه و غیر استراتژیک است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از تهران دکتر محمد جواد لاریجانی در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد با بیان این‌که سکولار مصلحتی با اساس حاکمیت دین در نظام حکومتی کشورها مخالف است اظهار داشت: امروز درگیری غرب با ایران در قسمت زیربنایی مربوط به تعیین زندگی مدنی و سیاسی و بر اساس عقلانیت اسلام است و این در واقع از حق انرژی اتمی و هسته‌ای مسلم‌تر است.

وی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را تجربه نظام سیاسی مدنی دانست و گفت: این بحث نشان می‌دهد که ایران آماده تعامل جدی برای پیشبرد نظرات خود است حقوق بشر عنوانی است که مجموعه وسیعی از ادبیات را در سطح جهانی دارد.

دکترلاریجانی در خصوص ادبیات حقوق بشر تصریح کرد: این ادبیات از لحاظ استبدادی بالاتر از دیگر ادبیات‌هاست و ادبیات حقوق بشر ادبیاتی فرهیخته و کسانی که در این حوزه وارد می‌شوند باید به این نوع ادبیات عادت کرده و بسیج نیز باید ادبیات خود را در حقوق بشر با این نوع ادبیات همسان کند.

 وی با اشاره به منشور سازمان ملل آن را برگرفته از تفکرات سکولار خواند و گفت: در این منشور دین هر کس آزاد است  وهر کس می تواند دین خود را تغییر دهد بدون آن‌که تحت پیگرد باشد اما برای رفتاری درست به منظور اثباط آن دو نوع استدلال عرضه شده که اولین استدلال استدلال سکولار طبیعی و دیگری سکولار مصلحتی است.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ،سکولار طبیعی را در رفتار جمعی همانند لباس برای افراد عنوان کرد و افزود: هر کسی باید در انتخاب این لباس آزاد باشد که این امر در صحنه زندگی جمعی سیطره داشته است و تفکری است که امروز بسیار مورد بهره‌برداری از سوی مجامع غربی قرار می‌گیرد.

لاریجانی سکولار مصلحتی را در ادیان و حوزه‌های عمومی دانست و افزود: به طور کلی هر کس باید در انتخاب دین آزاد باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اسلام بر پایه نظم سیاسی مدنی استوار بوده و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی نظم سیاسی مدنی بر اساس اخلاقیات است.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه آزادی در انتخاب همسر را مهمترین نوع آزادی مورد اعتقاد  غرب عنوان کرد و افزود: آنان معتقدند که همسر نباید حتما از جنس مخالف باشد و این در حالی است که کشورهای غربی در سال‌های گذشته هم‌جنس‌بازان را دستگیر و تحت معالجه‌های پزشکی قرار می‌دادند، اگر ما با چنین مقوله‌ای مخالفت کنیم می‌گویند که شما حقوق بشر را نقض کرده‌اید و کسی حق ندارد به غیر از صحبت‌ آنان سخنی را بر زبان براند.

لاریجانی افزود: تفکر ما مبنی بر این است که دین زنده، جامع و فراگیر بوده به این معنا که این دین مندرس و فرسوده یا شامل سیاه و سفید نخواهد بود.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به گزارش شخص «احمق شریری» اشاره و آن را یک گزارش دفاع از تروریست خواند و افزود: در این گزارش گفته شده چهار نفر در ایران اعدام خواهند شد که طی این گزارش بیش از چهار هزار نامه به دفتر ما آمد که این افراد را اعدام نکنید حال این افراد کسانی بودند که در جلو نانوایی دو نفر را ترور کرده یا یک نفر دیگر را در انفجار خانه‌ای و نفر سوم نیز با اسلحه به کسی حمله و نفر چهارم در خانه مملو از آرپی‌جی و بمب دستگیر شده بود.

وی تاکید کرد: امروز کسانی که تحت عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح هستند آلوده به تحرکات تروریستی بوده و تنها خود را مدافع حقوق بشر نامگذاری کردند  و در اسناد سازمان ملل متحد چنین عنوانی سابقه ندارد پس وقتی که نام مدافع حقوق بشر شنیده می‌شود ناخودآگاه ذهن انسان به سمت افرادی می‌رود که تحرکات تروریستی دارند.

محمد جواد لاریجانی با بیان این‌که بسیج شجره طیبه است و هر دوره ثمره خوبی را به جامعه عرضه کرده اظهار داشت: بحث حقوق بشر نشان می‌دهد ایران و بویژه بسیج مستضعفین در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته است که نمونه بارز آن گزارش نقض حقوق بشر آمریکا در سال 2013 است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha