دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
صفایی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: استان بوشهر در عرصه ظرفیت آمایش سرزمینی یکی از جامع‌ترین جغرافیاهای ظرفیت آمایش اقتصادی در سطح کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، عصر امروز در دیدار جمعی از مسئولین بنیاد تعاون بسیج، اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه ظرفیت آمایش سرزمینی یکی از جامع‌ترین جغرافیاهای ظرفیت آمایش اقتصادی در سطح کشور را داراست.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاریخ مقاومت بوشهر در ایران بی نظیر است، افزود: استان بوشهر در حوزه گردشگری جغرافیایی و تاریخی شرایط بسیار خوبی در بین استان‌های کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر، تصریح کرد: در حوزه آبزیان، میگو با توجه به ارزش غذایی و بازار بین‌المللی خوبی که دارد یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: خام فروشی و کمبود صنایع پایین دستی در استان بوشهر باعث قطع زنجیره ارزش افزوده آبزیان خصوصاً میگو شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: اگر بنیاد تعاون بسیج بتوانید در عرصه صنایع پایین دستی میگو در بوشهر سرمایه گذاری کند بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و درآمدزایی شود.

امام جمعه بوشهر در ادامه پیشنهاد داد: شهرک بزرگ صنعتی میگو با امکانات استاندارد و در سطح بین‌المللی در بوشهر ساخته شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی میگو در بوشهر، بیان کرد: جشنواره‌هایی می‌توانند تحول ایجاد کنند که غیر از رؤیت و دانش سطحی، به عمق دانشی یک محصول دست پیدا کند.

لازم به ذکر است جشنواره ملی میگو اواخر بهمن یا اوایل اسفند ماه سال جاری در بوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha