یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شهادت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س)در دفاع از ولایت به میدان آمد و در این راه به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در جمع هیئت شهدای لرستان، اظهار کرد: ما به برگزاری جلسات بزرگداشت ائمه (ع) نیازمندیم تا اصول و آموزه‌های نبوی، فاطمی و علوی در جامعه جاری شود.

وی با یادآوری اینکه با وجود تهاجم‌های فرهنگی و برنامه‌هایی که با هدف کمرنگ ارزش‌های اسلامی انجام می‌شود، اما بیش از ۱۳ میلیون از بانوان ما با نام فاطمه، زهرا، راضیه و دیگر القاب آن حضرت نامگذاری شده است، افزود: کسی نمی‌گوید که ما به ۱۴۰۰ سال پیش برگشته و روی حصیری زندگی کنیم و یا خانه‌ها گلی باشد، بلکه آنچه ما به‌دنبال آن هستیم آن است که اصول اسلامی حاکم باشد و روابط خانواده باکرامت باشد.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم حضرت فاطمه (س) را از زبان خودمان معرفی کنیم نمی‌توانیم حق مطلب را آن‌گونه که هست بیان کنیم، ادامه داد: حضرت فاطمه (س) از مقامی برخوردار است که وقتی وارد بر رسول خدا (ص) می‌شود، نبی مکرم اسلام (ص) شتابان به‌سوی او می‌رود و جای خود را به او می‌دهد؛ ما فقط در حد درک و فهم خودمان می‌توانیم دخت نبی مکرم اسلام (ص) را معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: درصد بالایی از پرونده‌های خانواده‌ها در دادگاه‌ها مربوط به عدم صداقت، ناسازگاری و عدم امانت‌داری است و اگر سیره فاطمی را در پیش بگیریم بسیاری از مشکلات خانواده‌ها حل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه وقتی ام‌سلمه در خصوص شأن و منزلت زنان از پیامبر (ص) سؤال کرد آیه ۳۳ سوره احزاب نازل می‌شود، ادامه داد: بین مردان و زنان در رسیدن به کمالات تفاوتی وجود ندارد و زن و مرد در اسلام، ایمان، تواضع و صبر و خشوع یکی هستند کما اینکه هم زنان و هم مردان اهل نماز و روزه هستند و شکم خود را از حرام حفظ کرده و پاکدامن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه رسیدن به کمالات زن و مرد ندارد و مسیر برای کمال زن و مرد فراهم است، افزود: قرآن زن نوح و زن لوط را به‌عنوان الگوی کفار و حضرت آسیه (س) و حضرت مریم (س) را به‌عنوان الگوی زنان مؤمن معرفی می‌کند؛ این دو بانو الگوی تمام برای بشریت هستند.

وی ادامه داد: زنان می‌توانند الگوی مردان و زنان تاریخ باشند کما اینکه ما در جامعه بشریت بانوان باحیا و با عفتی داریم که برای زنان و مردان الگو هستند نمونه آنان مادران و همسران شهدا هستند.

امام جمعه خرم آباد در پایان با اشاره به اینکه ما باید پرچم‌های علوی و فاطمی را زنده نگه داریم و مناسبات ما در خانواده راستی، درستی و فضیلت‌ها باشد، ادامه داد: هیچ دینی مانند اسلام به زن اعتبار و جایگاه نداده است و اسلام منزلت زن را احیا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha