یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جبار آذین

یک منتقد گفت: در سریال «برف بی صدا می‌بارد» نگاهی که سبک زندگی مردم در دهه‌های مختلف شده مبتنی بر حقیقت است.

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سریال «برف بی صدا می‌بارد» گفت: رسانه ملی به دلیل وظیفه ملی و مردمی که بر عهده دارد در راه فرهنگ‌سازی جامعه باید گام‌های تأثیرگذار و تعیین کننده بردارد. از جمله راه‌هایی که در این میان می‌تواند برای رسانه ملی مثمر ثمر باشد ساخت تولیدات نمایشی بر پایه باورها و سبک زندگی مردم است، چراکه کارهایی که در آنها زندگی مردم مد نظر قرار نگیرد مورد استقبال مردم واقع نمی‌شوند.

وی افزود: یکی از کارهایی که تلاش کرده در مسیر خواست مردم قدم بردارد سریال «برف بی صدا می‌بارد» است. در این سریال تلاش شده با محور قرار دادن یک خانواده زندگی مردم در دهه مختلف پس از انقلاب تصویر شود. در این مجموعه دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۹۰ مورد توجه قرار گرفته است، ولیکن سازندگان مجموعه آگاهانه از پرداختن به دهه ۸۰ به دلایل سیاسی خودداری به عمل آوردند، اتفاقی که تا حدودی از آن می‌توان به عنوان نقص کار نام برد.

این منتقد با بیان اینکه این سریال توانسته مورد توجه مردم قرار گیرد، بیان کرد: این کار را باید یک ملودرام اجتماعی نام برد که در آن تلاش شده علاوه بر مرور تاریخ، نگاهی به زندگی مردم در دوره‌های مختلف داشته باشد. در ضمن این مجموعه توانسته به دفاع مقدس دارد مطابق بر واقعیت‌هایی که در آن وجود داشته، نگاه شود. در این مجموعه می‌بینیم همه خانواده به نوعی با دفاع مقدس در ارتباط هستند و با حمایت‌های خود از جبهه‌های جنگ پشتیبانی می‌کردند.

این منتقد درباره بازیگران این مجموعه نیز چنین توضیح داد: این سریال به دلیل انتخاب‌های خوب کارگردانش از بازی‌های مناسبی بهره برده است، هرچند بازی الیکا عبدالرزاقی با وجود اینکه بازیگر خوبی است در این کار چندان مطلوب از کار در نیامده است.

وی در انتها تاکید کرد: در خاتمه می‌خواهم به برخورد مدیران شبکه سه با مقوله نقد اشاره کنم. منتقدان به هر حال نظرات کارشناسانه خود را پیرامون کارهای نمایشی ابراز می‌کنند. برای همین مدیران تلویزیون به ویژه شبکه سه باید آنقدر مدیریت و صبوری داشته باشند که با نقدهای کارشناسانه برخوردی منصفانه داشته باشند. من به عنوان منتقد پیشکسوت سینما نقدی به سریال ضعیف «پلاک ۱۳» داشتم که با برخورد تند عوامل و مدیران شبکه سه مواجه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha