یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حوزه علمیه خواهران قزوین

نشست «رفع کنترل و کاهش جمعیت با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشستی با عنوان «رفع کنترل و کاهش جمعیت با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) اهواز به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد.

خانم علوی از اساتید حوزه خواهران در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، گفت: علل کاهش جمعیت، تبلیغات «فرزند کمتر زندگی بهتر» و عدم دادن تسهیلات به فرزندان چهارم به بعد و تحقیر زنان باردار و… بود.

وی با بیان اینکه مراحل کنترل جمعیت یا کاهش جمعیت در شهرستان‌ها سریع اتفاق افتاد، به گونه‌ای که افراد به تک فرزندی اکتفا می‌کردند و آن را برای خود ارزش و نشانه پیشرفت می‌دانستند، گفت: در دانشگاه‌ها تنظیم خانواده تدریس می‌شد، اما در آن به نحوی کاهش جمعیت را آموزش می‌دادند، بنابراین موجب تهدید جامعه جوان به جامعه سالمند و پیر شد.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه کنترل جمعیت با آموزه‌های دینی هماهنگ نیست، چراکه اسلام تشویق به فرزندآوری می‌کند، ادامه داد: والدین با تربیت یک فرزند می‌توانند یک نسل ثواب کسب کند. در کنترل جمعیت دست‌هایی پشت‌پرده وجود داشت که در این زمینه نهادی و به وجود آورده‌اند و تصمیم گرفتند که جمعیت را کاهش بدهند.

علوی در خصوص راهکارهای افزایش جمعیت، عنوان کرد: نخستین راهکار تغییر یک سری زیرساخت‌ها است. راهکار دوم نیز ایجاد شرایط می‌باشد، یعنی این‌که به خانواده‌ها مسکن ارزان بدهیم، پست‌های شغلی انعطاف‌پذیر برای خانم‌ها یا به عبارتی کارهای نیمه‌وقت برای آنها تعریف کنیم.

وی ادامه داد: دیگر راهکارهایی که می‌شود انجام داد، آموزش‌های لازم برای بهداشت باروری، پیشگیری از مشکلات باروری و جنسی از طریق آموزش و پرورش و و تعریف یارانه و کمک‌هزینه برای فرزند دار شدن است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • NL ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    ممنون