دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امام جمعه تالش

حوزه/ حجت الاسلام نورزاد گفت: اکنون در سایه انقلاب، دیگر آمریکا، فصل‌الخطاب هیچ منازعه‌ای در جهان نبوده و هیچ ملتی به همراهی با آمریکا افتخار نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تالش، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار داشت: شخصیت‌های اندیشمند و فرزانه‌ای همچون حضرت آیت الله سید یونس عرفانی (ره) و روحانی مبارز و نستوه، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حمید مرتضوی (ره) «که مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد و اولین رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش و ریاست حزب جمهوری اسلامی در تالش را عهده دار بود» و از پیشگامان علمای انقلابی شهرستان تالش محسوب می‌گردد و یا شهید بزرگوار بهرام حجتی؛ و بسیاری دیگر از انقلابیون خطه شهیدپرور تالش را باید گرامی بداریم.

وی با پاسخ به طرح سوالی که ممکن است پرسیده شود: چرا استکبار از انقلاب دست بردار نیست؟ و به عبارت دیگر: حکومت پهلوی مگر چه منافعی برای آنها داشته است که اینگونه برای «تطهیر پهلوی و تحریف تاریخ» هزینه‌ها می‌کنند و نقشه‌ها می‌کشند؟ ادامه داد: اوج خوش رقصی رژیم پهلوی برای غرب کاملاً نمایان است، طبق جراید و مستندات متقن در قبل انقلاب، وقتی بسیاری از مناطق اطراف تهران حتی آب آشامیدنی سالم نداشتند و مردم در فلاکت تمام عیار زندگی می‌کردند، اما پرداخت‌های بلاعوض وام توسط محمدرضا پهلوی، به کشورهای اروپایی جهت تعمیر لوله کشی آب و شبکه فاضلاب و تصفیه آب آن کشورها دیدنی و شنیدنی بود: «سه میلیارد دلار به فرانسه، یک میلیارد و دویست میلیون دلار به انگلیس جهت تعویض لوله کشی آب لندن، دویست میلیون دلار لهستان، صد و شست میلیون دلار به بلغارستان، سیصد میلیون دلار افغانستان، دویست و پنجاه میلیون دلار به پاکستان، دویست و پنجاه میلیون دلار به هندوستان، صد میلیون دلار به بنگلادش»؛ تا جایی که ذائقه اروپایی‌ها به خیانت‌ها و ولخرجی‌های پهلوی عادت کرده بود، طوری که بیست سال بعد از مرگ شاه، بقیه اموال به تاراج رفته ایران توسط شاه، به واسطه ثریا همسر دوم شاه به «کودکان عقب مانده فرانسه و سگ‌های ولگرد پاریس» تعلق می‌گیرد تا سگ‌های ولگرد پاریس، آخرین‌هایی باشند که برای پهلوی، آرزوی بازگشت کنند.

خطیب جمعه گفت: ملت بزرگ و عزت‌مدار و غیور ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که قبل انقلاب وقتی انگلیسی‌ها با پول نفت کشور در لندن، ورزشگاه درست کردند اما زمانی که یک دانشجوی ایرانی جهت مشاهده یک بازی رفت، مشاهده کرد که جلو همان ورزشگاه تابلو زده بودند که «ورود ایرانی ممنوع» است».

حجت الاسلام نوزاد به دریافت حق توحش کارمندان آمریکایی در ایران اشاره کرد و افزود: هیچگاه فراموش نخواهند شد که جامعه‌ی بین‌الملل و مستشاران آمریکایی در دوران پهلوی برای حضور در ایران، در کنار تمام مزایایی که دریافت می‌کردند، با تمام خباثت و رذالت، حق توحش (یعنی خدمت در جمع وحشی‌ها) نیز دریافت می‌کردند.

وی به یکی از برکات انقلاب اشاره کرد و گفت: اکنون در سایه انقلاب؛ دیگر آمریکا، فصل‌الخطاب هیچ منازعه‌ای در جهان نبوده و هیچ کشوری به همراهی با آمریکا افتخار نمی‌کند.

امام جمعه تالش ادامه داد: این عقده می‌شود در دل پرکینه دشمنان ایران؛ تا جایی که «مارتین ایندایک» (معاون سابق خاورمیانه‌ای وزارت خارجه آمریکا) گستاخانه می‌گوید: «مجازات و تنبیه انقلاب اسلامی درس عبرتی بر کشورهایی خواهد بود که در مسیر استقلال و رهایی از سلطه آمریکا گام بر می‌دارند». نوام چامسکی، نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی نیز می‌گوید: «جمهوری اسلامی ایران از نظر آمریکا غیر قابل پذیرش است چون از استقلال خود چشم‌پوشی نمی‌کند».

حجت الاسلام نورزاد افزود: درست است که تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب برای ما مشکل ساز است، اما مشکل اصلی ما نه صرفاً تحریم‌های تحمیل شده آمریکا و بلکه عقب افتادگی در سایه «خود تحریمی» است؛ به اینکه خودمان باعث درجا زدن خود و مانع پیشرفت کشورمان باشیم.

وی به ایجاد بسترهای اشتغال و عدم ایجاد مانع اشاره کرد و گفت: اگر مدیری تساهل، تسامح و عدم دغدغه‌مندی نسبت به پیشرفت کشور و ایجاد بسترهای اشتغال و پویایی در اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد و به جای اینکه در پی رفع موانع تولید باشد، خودش ایجاد مانع کند و به جای اینکه دست سرمایه گذار و تولید کننده و مخترع و نابغه را بگیرد تا رونقی در کشور ایجاد گردد او را فراری می‌دهند؛ این یعنی خود تحریمی.

خطیب جمعه تالش به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان اشاره کرد و افزود: «آن لشکری که در مقابل دشمن ایستاد، شماها بودید، افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته اقتصادی بودند، رزمندگانش هم کارگران بودند، کارگران، رزمندگان با اخلاص و با صفای این میدان بودند همه‌ی شماها و همه‌ی فعالان اقتصادی در این افتخار شریک هستند، افتخار حفظ اقتصاد کشور».

وی مردم تالش را انقلاب توصیف کرد و افزود: مردم تالش در مقاطع مختلف، همچون انتخابات، با مشارکت بالای هشتاد درصدی، اثبات کرده است که کم نظیرند و انقلابی و ولایتمدار و امیدوار به انقلاب، اما یقیناً «حال و هوای تالش و مردم شریف تالش» زمانی بهتر خواهد بود که در سایه تلاش دولت مردان و در روزهایی نزدیک، شاهد افتتاح پروژه‌هایی همچون «کمربندی تالش، پل کنارگذر هشتپر، پل عابر پیاده درون شهر هشتپر، سد لاستیکی» و مصادیقی از این دست باشند.

انتهای پیام

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha