دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ط

حوزه / استادحوزه علمیه قم تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه عزت و آبروی از دست رفته ملت شریف ایران بازگشت، بلکه روز به روز بر عزت و اقتدار کشورمان در جهان نیز افزوده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه، امروز در مراسم جشن انقلاب و گرامی داشت ارتحال مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) در مدرسه علمیه آیت الله یثربی (ره) کاشان، با گرامی داشت ایام الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب نور و اخلاق بود.

وی، امام خمینی (ره) را مجسمه همه فضائل اخلاقی دانست و افزود: امام راحل با ورودش به میهن اسلامی، عزت و کرامت را برای ملت عزیز و ولایت مدار کشورمان به ارمغان آورد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه عزت و آبروی از دست رفته ملت شریف ایران بازگشت، بلکه روز به روز بر عزت و اقتدار کشورمان در جهان نیز افزوده شد.

وی، به احیای جلسات و محافل قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب، محافل قرآنی و برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع)، اعتکاف، اعیاد شعبانیه، موالید ائمه اطهار (ع) و ایام الله احیا شد.

حجت الاسلام والمسلمین وطن خواه با بیان اینکه امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی توانست فضائل اخلاقی و روح انقلابی را در ملت زنده کند، گفت: با شروع جنگ تحمیلی نیز روحیه شجاعت، ایثار، از خود گذشتگی، عزت نفس، مساوات، دلسوزی و شهادت طلبی در جامعه زنده شد.

وی، در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)، گفت: ایشان به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب، خدمات بسیار شایانی را به اسلام و مسلمین ارائه دادند.

استاد حوزه علمیه قم، به خدمات مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) در مقام مرجعیت اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ عمر با برکت خود را در تدریس، تربیت شاگردان برجسته و تألیف کتب فقهی و کلامی خاصه در حوزه امامت سپری کردند.

وی، ساده زیستی، تواضع، و علاقه وافر به حضرت ولی عصر (عج) را از مهمترین خصوصیات مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) عنوان کرد و گفت: برای بیان فضائل اخلاقی و زندگی این عالم بزرگ نیاز به فرصت زیادی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha