دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام علیپور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیپور گفت: مقام معظم رهبری، امر به فرمان جهاد تبیین داده است و نباید در اجرای فرمان ولی امر مسلمین کوتاهی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، امروز در خطبه‌های نماز جمعه رودسر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک روز جوان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع)، اظهار کرد: حضرت رسول اکرم(ص) در مورد امام علی(ع) فرمود: فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللهِ همانا علی(ع) ممسوس در ذات خداوند است. در مورد حضرت علی اکبر(ع) آمده است که هنگامی که در روز عاشورا، ایشان عازم میدان نبرد می‌شد، امام حسین(ع) خطاب به زنان حرم که اطراف علی اکبر(ع) را گرفته بودند، فرمود: «دَعَنهُ! فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِی اللهِ وَ مَقتُولٌ فِی سَبِیلِ اللهِ» رهایش کنید، او ممسوس در ذات خدا و شهید در راه خداست. (بحارالانوار مجلسی، ج۳۹، ص۳۱۳ - موسوعة کربلاء لبیب بیضون، ج۲، ص۱۱۷)

امام جمعه موقت رودسر به تکلیفی که در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) بر دوش شیعیان می‌باشد، اشاره کرد و افزود: وظیفه ما شیعیان در زمان غیبت چیست؟ آیا غیر از این است که اگر امام مهدی(عج) در میان ما حاضر شده و امر به کاری می‌کردند، و مثلاً به تک تک ما می‌گفت فلان کار را انجام دهید، آیا انجام نمی‌دادیم؟ قطعاً با کمال افتخار و با یک روحیه دیگر شتابان به دنبال اجرای فرمان امام زمان(عج) می‌رفیتم.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: در زمان حاضر، نایب به حق امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، امر به فرمان جهاد تبیین داده است، و نباید در اجرای فرمان ولی امر مسلیمن کوتاهی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور با تاکید بر اجرای فرمان جهاد تبیین، گفت: هر کسی در هر شغلی که باشد به تناسب شغلی که دارد باید به میدان بیاید.

مدیر حوزه علمیه گیلان با گرامیداشت بیست و دوم اسفند روز شهدا، اظهار کرد: ایثارگری شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام در قلب ملت ایران جاودان است.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور به جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: روسیه با آن ابهت و عظمتی که از خود نشان داده بود، در همان روزهای ابتدایی جنگ ۵ جنگنده خود را از دست داد، و موشک‌های نقطه زن با خطای ۴۰۰ متری به هدف اصابت می‌کرد، در حالی که موشک‌های ایرانی با ضریب خطای کمتر از ۱۰ متر به هدف اصابت می‌کند که در ماجرای موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد موشک‌ها دقیقاً به هدف برخورد کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha