دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1013788
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
همدان

حوزه/ در مراسمی با حضور حجج اسلام والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه علمیه کشور، شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان و آیت الله موسوی اصفهانی، ضمن تمدید حکم مدیریت آیت الله موسوی اصفهانی، حجت الاسلام سید سعید بطحائیان به عنوان قائم مقام حوزه علمیه همدان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز در مراسمی با حضور حجج اسلام والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه علمیه کشور، شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان و آیت الله موسوی اصفهانی، ضمن تمدید حکم مدیریت آیت الله موسوی اصفهانی، حجت الاسلام سید سعید بطحائیان به عنوان قائم مقام حوزه علمیه همدان معرفی شد.

در شروع این مراسم آیت‌الله موسوی اصفهانی، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی‌های اساتید، کادر و طلاب مدارس علمیه همدان، به تشریح جایگاه و اهمیت حوزه علمیه پرداخت و با بیان اینکه حفظ حوزه از اوجب واجبات است، اظهار داشت: قطعا حفظ انقلاب، اوجب واجبات است اما انقلاب یک شاخه‌ از شجریه طبیه حوزه علمیه است و لذا لازم است تا این شجریه طیبه، برای تقویت انقلاب و تربیت نیروهای انقلابی، مورد حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بنده به دلیل شرایط سنی درخواست کناره گیری را به قم مطرح کردم، گفت: خداوند را شاهد ‌می‌گیرم که این درخواست شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت نبوده و معتقد هستم که یک نیروی فعال، جوان، تازه نفس و انقلابی می‌تواند بهتر کار را جلو ببرد، اما در قم این تصمیم گرفته شده در عین حال که بنده در خدمت طلاب باشم، بار اجرایی و قائم مقامی حوزه بر دوش حجت الاسلام بطحائیان قرار گیرد.

گزارشی از تقدیم حکم قائم مقامی حوزه علمیه همدان به حجت الاسلام بطحائیان

در ادامه حجت الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه مدیر حوزه شخصیتی خود ساخته، پدری مهربان، دلسوز و دانشمند و البته خادم طلاب است که می‌تواند از نظر تربیتی بر طلاب تاثیر گذار باشد، به تشریح فرایند انتخاب مدیر و قائم حوزه علمیه استان همدان پرداخت و اظهار داشت: با وجود درخواست آیت الله موسوی مبنی بر کناره گیری از این جایگاه و نامه شورای حوزه استان همدان، در دو جلسه شورای عالی حوزه این موضوع مطرح شد و اعضا با اشاره به جایگاه علمی آیت الله موسوی اصفهانی، خواستار حضور و استمرار مدیریت ایشان در استان بودند.

وی با بیان اینکه هیچ استانی، قائم مقام حوزه ندارد و همدان اولین استان دارای این پست است، گفت: علت این اتفاق احترامی است که اعضای شورای عالی برای آیت الله موسوی اصفهانی قائل بودند، می‌باشد.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور، در ادامه به مهم‌ترین وظایف حجت‌الاسلام بطحائیان اشاره کرد و یادآور شد: سرکشی به مدارس سراسر استان، آن‌هم سرکشی پدارنه و دلسوزانه و نه مچ‌گیرانه انتظاری است که از حجت الاسلام بطحائیان وجود دارد، تا با شناسایی و احصا همه مشکلات طلاب و اساتید و مطرح‌کردن آن در جلسه شورای حوزه، نسبت به رفع آن اقدام کنند.

گزارشی از تقدیم حکم قائم مقامی حوزه علمیه همدان به حجت الاسلام بطحائیان

حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی نیز با تقدیر از اقدامات آیت‌الله موسوی اصفهانی، در مدارس علمیه استان، همدان را خطه‌ای عالم خیز و دارالمومنین معرفی کرد و اظهار داشت: امیدوارم هستیم با حضور حجت‌الاسلام بطحائیان و مدیریت آیت‌الله موسوی، شاهد تربیت طلابی برای پر کردن جای خالی علمای گذشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه وابسته به شخص نیست، گفت: حوزه علمیه امانتی است که امروز به دست ما رسیده و ما نیز موظفیم تا این امانت را به صورت سالم به نسل آینده انتقال دهیم.

حجت الاسلام عباس موسیوند مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد مدارس علمیه استان در حضور قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور پرداخت.

حجت الاسلام سید سعید بطحائیان به عنوان آخرین سخنران این مراسم با تقدیر از اقدامات آیت‌الله موسوی اصفهانی، موفقیت در مسیر پیش رو را وابسته به همراهی علما و بزرگان همدان دانست و از همه برای رسیدن مدارس علمیه استان به اهداف موجود درخواست کمک و همراهی کرد.

گزارشی از تقدیم حکم قائم مقامی حوزه علمیه همدان به حجت الاسلام بطحائیان


پایان بخش برنامه امروز نیز، قرائت حکم قائم مقامی حوزه علمیه استان همدان، توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا کفیلی مدیر منطقه ۲ حوزه های علمیه و تقدیم این حکم توسط حجت الاسلام‌والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور به حجت الاسلام بطحائیان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha