یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
قیام حضرت مهدی

حوزه/حجت الاسلام طالب پور با تاکید بر اینکه ظهور حضرت مهدی با  اراده و خواست واقعی مردم تحقق می یابد گفت: دعا کردن  کمترین وظیفه ماست تا اراده پروردگار  بر ظهور قرار گیرد و همان گونه که  مردم باعث غیبت امام شدند می توانند زمینه ساز ظهور هم شوند.

حجت الاسلام محسن طالب پور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به ویژگی های خاص امام زمان(عج)، مقام و جایگاه بقیة اللهی را یکی از این خصوصیات بیان کرد و گفت: ایشان چکیده همه انبیا و اولیا و ذخیره خدا برای بشریت است و همه ویژگی‌های انبیا و صالحان در حضرت مهدی جمع‌شده است.
وی اظهار کرد: ویژگی خاص دیگر امام‌زمان(عج) این است که تمامی خواسته‌ها و آمال عالی و تحقق نیافته بشریت در وجود و حکومت حضرت مهدی نهاده شده است.
کارشناس دینی تاکید کرد: براین اساس آرامش، رفاه و عدالت و همه خواسته های فطری انسان‌ در ایشان و حکومتش جمع شده است.
حجت الاسلام طالب پور ویژگی دیگر حضرت مهدی را کلمةالله العلیا بودن ایشان دانست و خاطر نشان کرد: پروردگار کلمة الله العلیا را در وجود و ظهور حضرت مهدی قرارداده است و در دولت ایشان غیر موحدی در عالم نمی‌ماند.
وی با اشاره به آیه« وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» گفت: حکومت جهانی صالحان و نعمت بی پایان الهی براساس این آیه با ظهور حضرت مهدی محقق می شود و توحید گسترش می‌یابد و همگان گرد پرچم ایشان جمع می‌شوند.
این استاد حوزه در ادامه با تاکید بر اینکه ظهور حضرت مهدی با اراده و خواست قبلی مردم تحقق می یابد ادامه داد: همان گونه که مردم باعث غیبت امام شدند، می توانند زمینه ساز ظهور هم شوند.
وی تاکید کرد: همان گونه که گذشتگان در غیبت امام زمان مؤثر و مقصر بودند ما هم در ظهور ایشان مؤثریم.
کارشناس دینی اظهار کرد: باید بشریت به بلوغی برسد که پروردگار به انسان اعتماد کند تاگنجینه پر بهایش از پشت پرده غیبت بیرون آید.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha