دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1017689
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
گرامیداشت آیت الله رودباری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صالح آباد گفت: شخصی از طریق تماس تلفنی مزاحم آیت الله رودباری می‌شد و آیت الله رودباری که صدای این شخص را می‌شناخت، هربار که به تلفن این شخص جواب می‌داد، بر پدر این شخص رحمت می‌فرستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مصطفی ریحانی مدیر مدرسه علمیه صالح‌آباد رشت امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله رودباری که از طرف حوزه علمیه استان گیلان در مسجد صفی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که علمای اسلام و آیت الله رودباری را در مقایسه با دیگران برجسته و الگو می‌ساخت، عمل به علمشان بود.

وی با اشاره به داستانی از علامه مجلسی، خاطر نشان کرد: سید نعمت الله جزائری شاگرد مقرب علامه مجلسی نقل می‌کند که چند روز بعد از اینکه استادم از دنیا رفت، بر مزار ایشان حاضر شدم و قدری قرآن خواندم و گریه کردم که در همین حال مرا خواب برد و در عالم رؤیا علامه مجلسی را با لباسی زیبا دیدم که گویا از میان قبر بیرون آمده‌اند.

وی به ادامه این داستان اشاره کرد و گفت: در این خواب استاد علامه مجلسی به سید نعمت الله جزائری فرمودند: پس از آنکه جنازه من را غسل و کفن کردند و نماز بجای آوردند و جسدم را درون قبر گذاشتند، ناگاه منادی ندا کرد ای بنده من، محمد باقر برای امروز چه مهیا کردی؟ من آنچه از نماز و روزه و موعظه و کتاب بود را شمردم، مورد قبول نشد، تا اینکه عملی یادم آمد، که مردی را به خاطر بدهکاری در خیابان می‌زدند و او مؤمن بود و من بدهکاری او را دادم و از دست مردم او را نجات دادم، آن را عرض کردم. خداوند به خاطر این عمل خالص همه اعمالم را قبول و مرا به بهشت داخل نمود.

حجت الاسلام ریحانی در رابطه با شخصیت آیت الله رودباری خاطر نشان کرد: آیت الله رودباری در طول زندگی خود اهتمام ویژه‌ای به دستگیری از نیازمندان داشت و حدود ۳۰۰ خانواده را تحت پوشش خود داشتند.

مدیر مدرسه علمیه صالح آباد ادامه داد: شخصی از طریق تماس تلفنی مزاحم آیت الله رودباری می‌شد و آیت الله رودباری که صدای این شخص را می‌شناخت، هربار که به تلفن این شخص جواب می‌داد، بر پدر این شخص رحمت می‌فرستاد.

وی یادآور شد: پس از مدتی، روزی به آیت الله رودباری خبر دادند که مادر این شخص از دنیا رفته و ایشان در مراسم ختم شرکت کردند و وقتی شاگردان دنبال علت این کار بودند، ایشان گفته بودند که "درست است این شخص ناسزا می‌گفت، اما آدم موظف است که بخشنده باشد"

ماجرای برخورد آیت الله رودباری با مزاحم تلفنی

ماجرای برخورد آیت الله رودباری با مزاحم تلفنی

ماجرای برخورد آیت الله رودباری با مزاحم تلفنی

ماجرای برخورد آیت الله رودباری با مزاحم تلفنی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha