یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: آنچه از سوی مقام ربوبیت بر ما وارد شده است مقدم بودن تزکیه بر تعلیم بوده است یعنی مادامی که انسان آماده نشود دریافت او، دریافت جامع و کاملی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی در نیروی هوافضای سپاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه، علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری(ره) گفت: در مباحث علمی یک مرحله نرم افزاری و یک مرحله سخت افزاری وجود دارد که اگر محاسبات در هریک از مراحل دقیق نباشد نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه در قرآن چندین آیه پیرامون تربیت نازل شده است گفت: در سه آیه تزکیه مقدم بر تعلیم و در یک مورد تعلیم بر تزکیه مقدم بر شمرده شده است یعنی آنچه که از طرف مقام ربوبیت بر ما وارد شده است مقدم بودن تزکیه بر تعلیم بوده است یعنی مادامی که انسان آماده نشود دریافت او، دریافت جامع و کامل نیست.

وی گفت: تربیت هفت رکن دارد که سه رکن آن به آموزش و چهار رکن آن به نظامات تربیت بستگی دارد و جنس تربیت با آموزش متفاوت است به عنوان مثال باغبان وقتی به گل رسیدگی می کند به آن آموزش نمی دهد بلکه او را تربیت می نماید.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه به بیان این ارکان پرداخت و گفت: رکن اول متن و محتوا می باشد که باید تربیت زا باشد و این متن و محتوا فقط مختص دروس عقیدتی نبوده بلکه علوم طبیعی و فنی را نیز شامل می شود و رکن دوم معلم و استاد است که بسیار مهم بوده و دائما می بایست مربیان و اساتید مورد ارزیابی قرار بگیرند. رکن سوم روش و منش تربیتی است که اساتید باید یک منش تربیت زا داشته باشند تا بتوانند شاگردان خود را علاوه بر آموزش مورد تربیت نیز قرار دهند و اما رکن چهارم و پنجم، اختصاص به فرماندهان دانشگاه ها و مراکز آموزشی دارد و رکن ششم که نظامات، نظام کلی و دانشگاه ها باید تربیت زا باشند و در نهایت رکن هفتم که متربی نیز می‌بایست تربیت پذیر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha