دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ش

حوزه / نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اقناع فکری و استدلال عقلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در اختتامیه نخستین کنگره امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: جامعه نیازمند فکر پاک است؛ فکر پاک باید مثل هوای پاک در جامعه جاری و ساری شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر اقناع فکری و استدلال عقلی است، افزود: کار منکر از بین بردن سلامت جامعه است، بنابراین در جامعه نباید تنها به تذکر لسانی اکتفا کنیم و باید به اقناع فکری و استدلال عقلی جامعه پرداخته شود که این کار از وظایف خواص جامعه مانند اساتید دانشگاه و حوزه است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه اظهار کرد: عمل و رفتار هر کسی برخاسته از شاکله اوست و شاکله به معنی تفکر و عقیده هر فرد است.

وی، با اشاره به اینکه عمل اگر از روی اختیار و عقل انجام شود ،تاثیرگذار است، گفت: عمل زمانی از روی اختیار انجام می شود که شخص از لحاظ فکری قانع باشد.

حسینی: ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین(ع) است

نماینده ولی فقیه در کاشان نیز در این مراسم با بیان این که طبق بیان پیامبر عظیم الشأن(ع) بالاترین امر به معروف، تشکیل حکومت اسلامی است، اظهار کرد: ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی افزود: انتصاب برترین شاگرد مکتب امام، حضرت آیت الله خامنه ای، به مقام رهبری و ولایت، بزرگترین معروفی بود که توسط مجلس خبرگان پس از واقعه ۱۴ خرداد و رحلت امام در سال ۱۳۶۸ در راستای حفظ حکومت اسلامی انجام شد.

در این مراسم از نویسندگان پنج مقاله برتر و چهار مقاله شایسته تقدیر، تجلیل شد.

رونمایی از کتاب «ساختار هندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی از  منکر» از دیگر برنامه های اختتامیه نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر در کاشان بود.

انتهای پیام 

بهترین راه امر به معروف و نهی از منکر اقناع فکری است

بهترین راه امر به معروف و نهی از منکر اقناع فکری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha