سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نشست دانشجویان یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد

در نشست دانشجویان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی از جمله انتقاد از نمایندگان مردم استان در مجلس عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دعوت بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج به این دانشگاه رفت تا به سوالات دانشجویان در زمینه های مختلف پاسخ گویند.

در این نشست ابتدا دانشجویان از تشکل‌های مختلف دانشجویی سؤالات خود را با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند.

یکی از دانشجویان از تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ناوگان شهری در یاسوج بسیار ضعیف است و مشکلات بسیاری را در سطح این شهر می بینیم که باعث ایجاد ترافیک در یاسوج شده است.

وی ادامه داد: با کمال تاسف بگویم که در تسهیلات ازدواج، استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر کشور را دارد.

او با بیان اینکه باید به فکر ایجاد فضاهای گردشگری تفریحی و ورزشی در سطح شهر یاسوج باشید و در شهرهای کوچک که دیگر اصلاً چنین فضاهایی وجود ندارد، گفت: امروز هم در شهر یاسوج اگر پارکی وجود دارد محل جولان معتادین و اراذل و اوباش است.

این جوان دانشجو از استاندار خواست تا به صدا و سیما گوشزد کند تا کرسی های آزاد اندیشی از طریق رسانه ملی در این استان با حضور دانشجویان راه اندازی شود و آنها مشکلات کهگیلویه و بویراحمد را به چالش بکشند.

در ادامه دانشجوی دیگری از تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مشکلات بسیار زیادی در سطح آموزش و پرورش استان داریم؛ باید گفت که ۸۴ درصد از دانش آموزان عشایری اصلا از اینترنت برخوردار نبوده و شاد هم ندارند.

این دانشجو خطاب به استاندار گفت: ۷۶۲ کلاس نیاز به مقاوم سازی دارد و ۳۰۰ مدرسه استان تخریبی است؛ ۴۰ درصد دانش آموزان در شهرستان بویراحمد حضور دارند و امکانات و فضاهای آن ها بسیار ضعیف است. در سرابتاوه با ۱۶ هزار جمعیت ببینید آموزش و پرورش و مدارس چه مشکلاتی دارد.

این دانشجو معلم در ادامه گفت: باید امکانات و فضاهای لازم را برای فرزندان استان ایجاد کنیم؛ مدارسی که وسایل سرمایشی و گرمایشی ندارند و استاندارد های لازم در آنها به کار نرفته است.

پریسایی در ادامه به چند آمار نگران کننده در استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان ۱۷.۷ که رتبه ۳۱ کشور را داریم؛ در نرخ تورم رتبه ۳۱ کشور در مشارکت اقتصادی رتبه ۳۱ کشور را داریم وی همچنین گفت کانون خودکشی در کشور هستیم به جای خودنمایی باید به مردم خدمت کنیم.

وی خطاب به استاندار گفت: یک سال از مسئولیت شما می گذرد، چرا کم کاری در ادارات دیده می شود، چرا نباید از یک جوان برای مدیریت ها استفاده کنیم.

سؤالات بی پرده دانشجوبان از استاندار کهگیلویه و بویراحمد / از دخالت بی‌جای نمایندگان تا انتقاد از عملکرد اوقاف

دانشجوی دیگری از استاندار خواست تا در خصوص ساخت سد تنگ سرخ شفاف سازی کرده و بگوید که آیا موافق ساخت آن بوده یا مخالف آن است.

این دانشجو همچنین گفت: شما در جایی گفته اید ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری یاسوج اختصاص داده، اما آنها حتی یک جدول را هم رنگ نزدند و می گویند چنین پولی داده نشده است که باید جواب بدهید.

وی در ادامه به رها شدن بازار در استان اشاره کرد و گفت: در یک رستوران چلو مرغ ۴۵ هزار تومان و در رستوران دیگر ۱۲۰ هزار تومان است، چرا باید بازار استان اینگونه آشفته باشد. همچنین رتبه دوم حاشیه نشینی را در کشور داریم، چرا فکری به حال حاشیه‌نشینان نمی کنید و توانمندی های آنها مد نظر قرار نمی گیرد چرا برای عدم مهاجرت برنامه ندارید.

در ادامه یکی از دانشجویان دیگر هم به بی‌برنامگی استان برای افزایش نرخ جمعیت و همچنین کاهش افزایش ازدواج انتقاد کرد و گفت: در پرداخت وام ازدواج در بین ۳۱ استان کشور آخر هستیم در حالیکه میانگین سن ازدواج افزایش یافته در بین پسران ۳۲ سال و در بین دختران میانگین ۲۸ سال است.

یکی از دانشجویان دیگر هم از بدعت ها در استان انتقاد کرد و گفت: اداره امور اوقاف استان مغازه خود را در شهر یاسوج ۳۳ میلیون تومان اجاره می دهد، در حالی که اجاره این اداره قبلا ده میلیون تومان بود، آیا با این کار خودشان موجب افزایش نرخ گرانی نمی شوند.

دانشجوی دیگری از عملکرد بد بانک های استان گفت که در پرداخت تسهیلات به خصوص تسهیلات ازدواج بسیار بد عمل کردند. همچنین دانشجویی به 9 شهرستان استان اشاره کرد که یک مکان ویژه تفریح و ورزش بانوان در آن وجود ندارد.

دانشجوی دیگری به آمار یک معاون وزیر اشاره کرد که می گوید: این استان در پرداخت وام ازدواج در کشور آخر است اما مدیر بانک ملی در استان می گوید من حرفهای یامین‌پور را قبول ندارم.

این دانشجو همچنین به وضعیت بد جانمایی دانشگاه ها مثل دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: وقتی می خواهیم به دانشگاه پیام نور برویم انگار که مسافر شیراز هستیم 40 تا ۵۰ هزار تومان باید کرایه رفت و برگشت بدهیم.

همچنین دانشجویی از دخالت بی حد و حصر نمایندگان مجلس استان در عزل و نصب ها انتقاد کرد و گفت: چرا باید نمایندگان مجلس با دخالت های خود شما را فیتیله پیچ کنند، اگر همه چیز دست نمایندگان بیفتد که فاتحه کارها خوانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha