دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حضور سالم اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه مرهون نگاه ارزشمندانه دین اسلام است

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: اسلام نگاهی آرمانی و ارزشمند به دختران دارد که این اصل موجب رشد و اعتلای ایشان در جامعه می‌باشد و حضور سالم اجتماعی و سیاسی زنان تاکیدی بر این نگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، طیبه رشیدی‌نیا، استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین عصر چهار شنبه در همایش "دختران بهشتی" که با حضور دانش آموزان دختر این شهرستان در سالن آموزش و پرورش شهید عبدی برگزار شد، اظهار داشت: اسلام نگاهی آرمانی و ارزشمند به دختران دارد که این اصل موجب رشد و اعتلای ایشان در جامعه می‌باشد و حضور سالم اجتماعی و سیاسی زنان تاکیدی بر این نگاه است.

وی با اشاره به ارزش مقام و منزلت بالای دختران در دین مبین اسلام، یادآور شد: اهمیت مقام دختر نزد ائمه معصومین(ع) تا حدی است که بهترین فرزندان را دختران می‌دانند و حضور پر رنگ حضرت زهرا(س) در مهم‌ترین مسائل اجتماعی و زندگی همراه پدر و همسر بزرگوارشان موکد این ارزشمندی است.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین با بیان اینکه احترام پیامبر گرامی اسلام به حضرت زهرا(س) در دورانی بود که اعراب جاهلیت، دختران خود را زنده به گور می‌کردند، گفت: با مقایسه بین دیدگاه اسلام و غرب به این نکته مهم می‌رسیم که اسلام نگاهی آرمانی، ارزشمند و لطیف به دختر و زن دارد، اما نگاه غربی به زن همانند یک کالا نگاه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha