چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر/ سفر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به شهرستان جلفا

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: دینی که برای کوچک‌ترین مسائل زندگی انسان برنامه دارد، مگر می‌شود برای مسئله مهمی چون هدایت و راهبری مسلمین بعد از پیامبر اسلام(ص) برنامه‌ای نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در یادواره شهدای ۱۸ شهید شهرستان جلفا، با اشاره به ایام دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: در دین اسلام، معارف الهی به اندازه‌ای وسعت دارند که خداوند برای کوچک‌ترین مسائل زندگی انسان نیز حکم و دستور صادر نموده است.

وی به بیان حقانیت مسئله غدیرخم پرداخت و گفت: دینی که برای کوچک‌ترین مسائل زندگی انسان برنامه دارد، مگر می‌شود برای مسئله مهمی چون هدایت و راهبری مسلمین بعد از پیامبر اسلام(ص) برنامه‌ای نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: کسانی که مسئله غدیر را تکذیب می‌کنند، یا دین اسلام را دینی ناقص تلقی می‌کنند یا پیامبر اسلام(ص) را شخصی می‌دانند که نتوانسته بعد از خود شخصی را برای هدایت و رهبری مردم معرفی کند، بنابراین، محکم ترین دلیل برای اثبات مسئله غدیرخم همین دلیل عقلی است.

امام جمعه ارومیه به تشریح جایگاه شهید و شهادت در دین اسلام پرداخت و یادآور شد: در دین اسلام مقام و جایگاه شهدا بسیار رفیع بوده تا جایی که بالاتر از شهادت، خوبی و خیر دیگری وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: هرکس ارزش و جایگاه شهادت را بداند، به مرگ دیگری جزء شهادت راضی نخواهد شد و همیشه از خداوند طلب شهادت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن بیان روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع) یادآور شد: حضرت(ع) به دنبال شهادت بودند و به همین سبب وقتی با فرق مبارکشان شکافته شد، ندا "فزت و رب الکعبه" را سر دادند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا سیره و روش اهل بیت(ع) بوده و ائمه معصومین همواره، نام و یاد شهداء را در جامعه زنده نگه می‌داشتند.

نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: استمرار راه و روش شهداء و عقب ننشستن از این راه، براساس فرمایش حضرت امیرالمومنین(ع) سبب می‌شود انسان در زمره شهداء محسوب شده و اجر شهداء را دریافت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha