جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
image-20220722194451-1.jpeg

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد: اگر بتوانیم یک طلبه را به خوبی تربیت کنیم بدون شک در ابعاد و مرتبه های پایین تر شاهد نجات گروه ها و اقوام مختلف از انحرافات خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، برگزاری دوره پودمانی تعالی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به نیاز جوامع نخبگانی به برگزاری چنین دوره هایی، گفت: برگزاری چنین دوره هایی که اهل فضل که دست اندرکاران مدارس علمیه هستند به گفت‌وگو بپردازند، انتقال تجربه کنند و به راه های مشترک برسند تا وضعیت معنوی در حوزه های علمیه را ارتقا بخشند بسیار ضروری و لازم است.

وی ادامه داد: هر بزرگواری که در مدارس علمیه مشغول تعلیم و تربیت طلاب است باید تجارب خود را در اختیار دیگران گذاشته و پرسش های خود را نیز با سایر افراد فعال در این زمینه در میان بگذارد تا به راهکارها و روش های خوبی دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه شکی نیست که نیازهای تعلیمی و تربیتی کسانی که در مدارس علمیه فعالیت می کنند در کتب آموزشی تأمین نمی شود، تصریح کرد: از این رو برگزاری چنین دوره هایی بسیار لازم و ضروری است، زیرا عرصه ای که از آن سخن می گوییم جز با انتقال تجارب و گفت‌وگوهای اینچنینی پیشرفت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های بسیار خوب دوره پودمانی تعالی این است که تنها معاونان تهذیب مدارس علمیه در آن حضور ندارند، بلکه اساتید فعال در امور تهذیبی و تربیتی نیز در آن حاضر شده اند، عنوان کرد: بدیهی است که کمک به رشد تهذیبی و تربیتی طلاب تنها وظیفه معاونان تهذیب مدارس نیست، بلکه همه ما در قبال آن مسئول هستیم و باید به عنوان برادران بزرگتر به برادران کوچکتر (طلاب) خود آموزش های لازم را یاد بدهیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ضرورت دارد همه اساتید فعال در حوزه تهذیب و تربیت در این دست دوره ها شرکت کرده و یا مباحثاتی در این زمینه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر برای استادی شرکت در این دوره ها مقدور نبود نیز می تواند خروجی ها و نتایج این دوره را از مسئولین امر دریافت کرده و در آن تأمل داشته باشد و اگر در آینده چنین دوره ای برگزار شد در آن شرکت کند.

وی ارزشمندترین کار را خدمت به طلاب دانست و تأکید کرد: گاهی اوقات وقت گذاشتن برای یک طلبه می تواند تأثیر جهانی داشته باشد؛ مرحوم شاه آبادی یک شاگرد داشت و آن هم امام خمینی بود که همه شاهد هستیم ایشان توانستند تاریخ و تحولات جهانی را تغییر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان مطرح کرد: اگر بتوانیم یک طلبه را به خوبی تربیت کنیم بدون شک در ابعاد و مرتبه های پایین تر شاهد نجات گروه ها و اقوام مختلف از انحرافات خواهیم بود.

تربیت صحیح یک طلبه به نجات گروه‌ها و اقوام مختلف از انحرافات کمک می‌کند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha