دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر / اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم

حوزه / مدیرکل اوقاف استان قم گفت: جامعه آماده ظهور نمی‌شود جز با پیشرفتی که مبتنی بر کلام وحی و اندیشه‌های قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که عصر شنبه در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: اینکه در سنین جوانی، توفیق داشته باشید که با قرآن همنشین شوید، از برکات الهی است.

وی افزود: از هیئت داوران این دور از مسابقات تشکر می‌کنم که در نهایت اخلاق، دقت و توجه به آیین‌نامه‌ها، کار خود را انجام دادند و باید گفت بار اصلی مسابقات بر دوش آنها بود هر چند عوامل دیگری هم در این بین تلاش شبانه‌روزی داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اگر بخواهیم زندگی مطمئن و سعادتمندی داشته باشیم باید به قرآن روی بیاوریم گفت: آنهایی که در زندگی خود سرگردان و حیرانند، قرآن را از یاد برده‌اند بنابراین برای رهایی از سرگردانی باید به دامان قرآن بازگشت.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی نقطه امید همه فعالان این عرصه است ولی نباید همچنان به اتفاقاتی که در گذشته افتاده بسنده و همان‌ها را مجددا تمرین کنیم، بلکه باید اهل نوآوری و شکوفایی باشیم به نحوی که با قرآنی کردن جامعه، زمینه‌ساز ظهور باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: جامعه آماده ظهور نمی‌شود جز با پیشرفتی که مبتنی بر کلام وحی و اندیشه‌های قرآنی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برگزاری مسابقه در رشته‌های معارفی و تفسیری و توجه به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن، اقدام بسیار مناسبی محسوب می‌شود گفت: این مسئله را به فال نیک می‌گیریم ولی باید به سمتی حرکت کنیم که در مقابل هیچ اندیشه‌ای فروگذار نبوده و اندیشه قرآنی خود را در مقابله با آنها به رخ جهانیان بکشانیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ارائه پیشنهاداتی برای تحقق این هدف پرداخت و خاطرنشان کرد: مثلا می‌توانیم رشته‌ای هم با عنوان مقاله‌نویسی قرآنی راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر حافظان و قاریان برجسته، نویسندگان و پژوهشگران قرآنی ممتاز هم داشته باشیم؛ همچنین می‌توان به بهترین طرح‌هایی که موجب پیاده شدن قرآن در عرصه زندگی جامعه می‌شوند هم جوایزی اهدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha